کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نخستین محموله گاز مایع از پالایشگاه آبادان صادر شد

24 مرداد 1402 ساعت 13:38

نخستین محموله گاز مایع بعد از ۱۱۰ سال امروز سه شنبه از اسکله پالایشگاه آبادان صادر شد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مدیر عامل پالایشگاه آبادان سه‌شنبه در مراسم صادرات گاز مایع از اسکله این پالایشگاه گفت: کشتی حمل گاز مایع در اسکله شماره هفت پالایشگاه آبادان پهلو گرفت و گاز ال‌پی‌جی را برای انتقال از آب راه بین‌المللی اروند دریافت کرد.
حکیم قیم افزود: این کشتی امروز و در حالی که دشمن تحریم‌های کمرشنکی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده با ۲ هزار تن گاز مایع به مقصد مورد نظر حرکت کرد.
وی اظهار کرد:بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش برای صادرات گاز مایع به صورت هر ۲ هفته یک کشتی و پس از آن هفتگی خواهد بود.
قیم گفت: پالایشگاه آبادان به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود و امید است مردم مقاوم آبادان و خرمشهر شاهد برکات این تحول بزرگ در منطقه باشند.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت ادارات و ارگان‌های برون سازمانی، مجوزهای لازم برای راه‌اندازی اسکله‌های پالایشگاه اخذ شد و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام عملیات پهلوگیری و بارگیری کشتی نیز آموزش و مستقر شدند و همچنین برای افزایش ایمنی بیشتر خطوط آتش نشانی و تجهیزات اطفای حریق نیز بازسازی و نوسازی شد.
 کشتی ویژه حمل سوخت مایع جمعه در اسکله شماره هفت پالایشگاه آبادان پهلو گرفت و امروز پس از تکمیل ظرفیت آبادان را از طریق آبراه اروند به سمت کشور مقصد ترک کرد.


کد مطلب: 157603

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/157603/نخستین-محموله-گاز-مایع-پالایشگاه-آبادان-صادر

نفت ما
  https://www.naftema.com