۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۱۵۷۶۰۳

نخستین محموله گاز مایع از پالایشگاه آبادان صادر شد

نخستین محموله گاز مایع بعد از ۱۱۰ سال امروز سه شنبه از اسکله پالایشگاه آبادان صادر شد.
نخستین محموله گاز مایع از پالایشگاه آبادان صادر شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مدیر عامل پالایشگاه آبادان سه‌شنبه در مراسم صادرات گاز مایع از اسکله این پالایشگاه گفت: کشتی حمل گاز مایع در اسکله شماره هفت پالایشگاه آبادان پهلو گرفت و گاز ال‌پی‌جی را برای انتقال از آب راه بین‌المللی اروند دریافت کرد.
حکیم قیم افزود: این کشتی امروز و در حالی که دشمن تحریم‌های کمرشنکی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده با ۲ هزار تن گاز مایع به مقصد مورد نظر حرکت کرد.
وی اظهار کرد:بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش برای صادرات گاز مایع به صورت هر ۲ هفته یک کشتی و پس از آن هفتگی خواهد بود.
قیم گفت: پالایشگاه آبادان به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود و امید است مردم مقاوم آبادان و خرمشهر شاهد برکات این تحول بزرگ در منطقه باشند.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت ادارات و ارگان‌های برون سازمانی، مجوزهای لازم برای راه‌اندازی اسکله‌های پالایشگاه اخذ شد و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام عملیات پهلوگیری و بارگیری کشتی نیز آموزش و مستقر شدند و همچنین برای افزایش ایمنی بیشتر خطوط آتش نشانی و تجهیزات اطفای حریق نیز بازسازی و نوسازی شد.
 کشتی ویژه حمل سوخت مایع جمعه در اسکله شماره هفت پالایشگاه آبادان پهلو گرفت و امروز پس از تکمیل ظرفیت آبادان را از طریق آبراه اروند به سمت کشور مقصد ترک کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی