کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بارج مسکونی اسقاطی در راه عسلویه؛ 

ضرورت هوشیاری حراست شرکت ملی نفت نسبت به اجاره بارج اسقاطی مسکونی!

ویدا عابدی

7 تير 1402 ساعت 9:06

خبرهای دریافتی نشان می دهد  که بارج مسکونی اسقاطی Atlantic London برای انحراف و گمراه کردن نهادهای نظارتی و همچنین رد گم کردن سؤ سوابق ‌و تخلفات صورت گرفته شده در گذشته، حال اقدام به تغییر نام بارج اسقاطی نموده که شاید بتوانند با این طریق، بارج اسقاطی را وارد آبهای پارس جنوبی کنند!


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شروع ماجرای اجاره بارج مسکونی اسقاطی به سال ۸۹ بر می‌گردد، در اين سال، رئیس وقت فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در خبری اعلام کرد که اخبار و مستنداتی رسیده که شرکت نفت و گاز پارس قرار است مبلغ ۱۵ میلیون یورو پول نقد به یک شرکت اماراتی پرداخت کند که برود یک هتل بارج اسقاطی را خریداری و به شرکت نفت اجاره دهد به مبلغ ۶۵ میلیون یورو با مدارک جعلی و خارج از کلاس بین المللی! 
این در حالیست که بر اساس کسب اطلاع خبرنگار نفت ما از برخی منابع موثق، حکایت از آن دارد که بارج مسکونی اسقاطی جنجال برانگیز که در سال ۸۹ با اسناد و‌ مدارک جعلی در مناقصه شرکت نفت و گاز برنده مناقصه شده بود، مجددا برای کار در سکوهای پارس جنوبی از امارات متحده عربی عازم عسلویه شده است!
با این توضیح که در سال ۸۹ سازمان بازرسی کل کشور ‌و رییس کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس به برنده کردن بارج مسکونی اسقاطی توسط شرکت نفت و گاز پارس اعتراض کردند و ضمن ارائه مدارک و مستنداتی دال بر جعلی بودن مدارک فنی بارج و همچنین سن بسیار زیاد سازه و ناایمن بودن آن جهت فعالیت در سکوهای پارس جنوبی، درخواست ابطال فوری مناقصه و جلوگیری از ورود بارج مسکونی اسقاطی ناایمن کردند که اقدامی بسیار شایسته و تحسین برانگیز بود.
حال خبرهای دریافتی نشان می دهد  که بارج مسکونی اسقاطی Atlantic London با شماره ثبت ۸۷۵۱۵۱۴ برای انحراف و گمراه کردن نهادهای نظارتی و همچنین رد گم کردن سؤ سوابق ‌و تخلفات صورت گرفته شده در گذشته، حال اقدام به تغییر نام بارج اسقاطی نموده که شاید بتوانند با این طریق، بارج اسقاطی را وارد آبهای پارس جنوبی کنند!
به گفته منابع خبری نفت ما، نام جدید بارج اسقاطی Ocean Castle است و بیش از ۴۰ سال سن دارد که سازه بارج بطور کلی فرسوده و ناایمن است و تنها کاری که در خصوص این بارج‌ قدیمی صورت گرفته این است که فقط و فقط (یک رنگ امیزی سطحی )بروی آن انجام دادند و (نام بارج )را تغییر دادند. بنظر می رسد ورود جدی حراست شرکت ملی نفت و بررسی موضوع بیش از پیش احساس می شود.


کد مطلب: 156290

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/156290/ضرورت-هوشیاری-حراست-شرکت-ملی-نفت-نسبت-اجاره-بارج-اسقاطی-مسکونی

نفت ما
  https://www.naftema.com