۲
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۱۱۶۷۲۸
موسوی لارگانی در گفت و گو با "نفت ما" تاکید کرد: 

وزیر صمت به مدیران فاسد مسوولیت داده بود

محمد جواد یافتیان 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رحمانی توانمندی لازم را دارا نیست و بر مجموعه تحت مدیریتش نظارت ندارد و مدیران فاسدی را در برخی از مجموعه ها مسئول کرده است. 
سیدناصر موسوی لارگانی
سیدناصر موسوی لارگانی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر صمت مدیران فاسدی را در برخی از زیرمجموعه هایش مسئول کرده از این رو ادامه کار چنین وزیری به صلاح و مصلحت نیست. 

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما" در خصوص وجود رانت و فساد در عرصه صنعت خودروسازی کشور، گفت:
علیرغم اینکه زمانی در کشور فقط خودرو مونتاژ می کردیم، اکنون خودروسازی به جایی رسیده که بیش از ۸۰ درصد قطعات در کشورمان تولید می شود اما دچار تزلزل هستیم زیرا رانت وجود دارد. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خودروسازان پیش فروش های زیادی را داشته و پول های کلانی را از مردم دریافت کرده اند اما بدهی کلان و سنگینی به بانک ها و قطعه سازان دارند. این مهم در حالی است که تولیدکنندگان قطعات خودرو به دلیل بدقولی خودروسازان به سمت ورشکستگی، تعطیلی و تعدیل نیرو حرکت کرده اند. 

وی با تاکید بر اینکه مدیران ارشد بخش صنعت توان اداره این حوزه را ندارند، ادامه داد: متاسفانه مدیران بر اساس توانمندی، تحصیلات و شایستگی انتخاب نمی شوند بلکه
بیشتر مدیران با سفارشات برخی مسئولان روی کار می آیند و این موضوع موجب شده در خیلی از زمینه ها دچار مشکلات جدی شویم. 

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه خیلی از مدیرانی که در وزارت صمت مسئولیت های مهمی را بر عهده دارند، حقیقتا شایستگی پذیرش مسئولیت را نداشته و حتی سابقه تجربی در حوزه صنعت ندارند، تصریح کرد: این امر در حالیست که وقتی نقد وارد می شود، در مقابل عنوان می کنند این مسئول انسان خوبی است در حالی که این افراد گاهی آسیب های جدی را به بدنه صنعت کشور وارد می کنند که نمونه بارز آن بخش خودروسازی است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چند وقت یک بار شاهد افشاگری، رانت، اختلاس و غیره در حوزه صنعت هستیم که بیانگر عدم نظارت است، اظهار کرد: اگر
وزیر صمت توانمند بود و نظارت بر زیرمجموعه خودش داشت نباید چنین مشکلاتی را تجربه می کردیم. 

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه نابسامانی بازار ارز نباید موجب شود که قیمت خودرویی مانند پراید یکباره ۳ برابر شود و در این میان خودروسازان عنوان کنند که با این حال نیز ضرر می دهند، افزود: افزایش قیمت ها موجب شد مردم توان خرید را از دست بدهند زیرا در گذشته افراد با اندوخته کم می توانستند خودرو تهیه کند اما اکنون باید ۳۰ سال کار کند تا شاید یک پراید خریداری کند.
 
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای
اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه وضعیت صنعت در کشورمان حال و روز خوبی ندارد و صنعتگران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، گفت: بر این اساس اولین نفری هستم که استیضاح وزیر صمت را امضاء کرده و کلید زده ام، زیرا وی توانمندی لازم را دارا نیست و بر مجموعه تحت مدیریتش نظارت ندارد و مدیران فاسدی را در برخی از مجموعه ها مسئول کرده است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وقتی صحبت از فساد برخی مدیران می شود، تلویحا عنوان می کنند که مثلا رئیس دفتر رئیس جمهور یا معاون اول ریاست جمهوری تاکید کردند که نباید مسئولی جابجا شود، خاطرنشان کرد: وقتی وزیر نتواند تصمیم بگیرد و دیگران برایش تصمیم می گیرند، ادامه کار چنین وزیری به صلاح نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آب از سرچشمه گل آلوده یعنی آقای وزیر نمی دانسته؟
قطعا وزیر هم در جریان بوده و احتمال ا مشارکت داشته
و الا زودتر از اینا مدیران فاسد رو تودیع می کرد و مدیران سالم جایگزین میکرد
بار کج به مقصد نمیرسد بلخره همه فاسد نیستن روزی همه چی برملا میشه
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی