۴
۱۵
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۱۶۳۲۰۱
هدایت الله خادمی در گفتگو با نفت ما تشریح کرد:

وضعیت اسفناک برداشت ایران از چاه های مشترک با کشورهای عربی

بی تدبیری و سوءمدیریت در فضای نفتی بیداد می‌کند/دلار‌های نفتی ادعایی تان چه اثری در فضای اقتصادی کشور گذاشته است؟! 
یک کارشناس انرژی گفت: این روز‌ها عربستان و کشور‌های همسایه در حال بهره برداری از مخازن مشترک هستند و ما فقط تماشا می‌کنیم. به عنوان مثال عربستان در فاز «میدان گازی فرزاد ای» کار می‌کند و همچنین در میدان مشترک «فرزاد بی» هم مشغول است. اما ما حتی یک متر مکعب از این دو میدان بهره برداری نکرده ایم. همچنین عراق در میدان مجنون که با میدان آزادگان ما مشترک است، چاه زده و برداشت قابل توجهی دارد.
وضعیت اسفناک برداشت ایران از چاه های مشترک با کشورهای عربی
 هدایت ا... خادمی، کارشناس انرژی در گفتگو با خبرنگار آژانس رویداد‌های مهم نفت و انرژی «نفت ما» با اشاره به محدودیت‌های فروش نفت ایران در بازار جهانی اظهار داشت: در حالی که کشور‌های حوزه خلیج فارس در فضایی مملو از سود نفت شان را می‌فروشند و می‌توانند با مشتریان چانه بزنند  اما ما در ایران به دلیل تحریم شرایط دشواری داریم. در واقع نفت ایران خریدار ندارد و به همین دلیل مجبوریم به خریداران سنتی که چین و هند هستند، تخفیف‌های آنچنانی بدهیم و با خواسته هايشان راه بیاییم. با این توضیح که هند هم دیگر مثل گذشته رغبتی برای معامله نفتی با ایران ندارد تا مشکلات مان بیش از پیش شود. 
عضو کمسیون انرژی مجلس دهم در ادامه گفت: چین هم در شرایطی حاضر به عقد قرارداد با ما است که با آگاهی از محدودیت‌های بین المللی ایران، نرخ پایین پیشنهاد می‌دهد و دنبال منعت خودش است. به همین دلیل به دوستان نفتی که از فروش نفت خبر می‌دهند باید گفت، دلار‌های نفتی ادعایی تان چه اثری در فضای اقتصادی می‌گذارد و چرا با وجود این ادعای تان کسری بودجه جبران که نشد، بدتر از گذشته هم شده است. در واقع نفت را به قیمتی پایین‌تر از پیش بینی شده می‌فروشیم تا در تامین بودجه بمانیم و شرایط اقتصادی بیشتر از همیشه به مردم فشار بیاورد. همانطور که در سال جاری کاهش ارزش بیشتر ریال و در نتیجه تشدید فقر را شاهد بودیم. مشکل اینجا است که نفت را با روال طبیعی نمی‌فروشیم و به همین دلیل بحران‌های مان ماندگار هستند. 
او افزود: کار به جایی رسیده است که وزارت راه هم برای ساخت ریل به سازنده نفت می‌دهد که این روند به طور ملموسی آسیب رسان است و دارایی نفتی کشور حیف و میل می‌شود. به همین دلیل باید یکبار برای همیشه بنشینیم و راهی برای برون رفت از این تنگنا پیدا کنیم تا بتوانیم در بازار جهانی نفت دستِ بالا داشته باشیم و بتوانیم از ضرفیت غنی‌ای که از آن برخورداریم، بهره لازم را ببریم. 
مدیرعامل سابق حفاری شمال تصریح کرد: آقایان مسئولی که این روز‌ها فروش نفت را فتح الفتوح می‌دانند، باید پاسخ بدهند که چرا تولید نفت مان به کمترین میزان رسیده است. به طوریکه الان روزانه کمتر از سال ۱۳۸۹ است که ظرفیت تولیدمان در آن سال به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسیده بود. اما الان که ۱۳ سال گذشته است، ظرفیت تولیدمان به جای اینکه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برسد، رقم نازل سه میلیون و خرده‌ای تولید می‌کنیم. 
نماینده ادوار مجلس همچنین اظهار داشت: در شرایط تحریم آنچنان که رهبری توصیه کرده بودند، باید انجام می‌دادیم و از خام فروشی پرهیز می‌کردیم. سئوال این است، چرا با خام فروشی سرمایه‌های کشور را به راحتی به باد می‌دهیم؟ چرا به فکر راه اندازی پالایشگاه و تاسیسات دیگر نمی‌افتیم؟ اگر بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم، فرآورده‌‌های نفتی را می‌توانیم با قیمت چند برابر به خریداران عرضه کنیم. با این توضیح که فرآورده‌‌های نفتی در ذیل تحریم نمی‌گنجند و می‌توانیم در امر صادرات توفیق داشته باشیم. 
وی افزود: این روز‌ها عربستان و کشور‌های همسایه در حال بهره برداری از مخازن مشترک هستند و ما فقط تماشا می‌کنیم. به عنوان مثال عربستان در فاز «میدان گازی فرزاد ای» کار می‌کند و همچنین در میدان مشترک «فرزاد بی» هم مشغول است. اما ما حتی یک متر مکعب از این دو میدان بهره برداری نکرده ایم. همچنین عراق در میدان مجنون که با میدان آزادگان ما مشترک است، چاه زده و برداشت قابل توجهی دارد. همچنین سعودی‌ها از میدان نفتی «فروزان» در روز ۳۰۰ هزار بشکه نفت برداشت می‌کند، اما ما ۳۵ هزار بشکه استخراج می‌کنیم. همچنین قطر در پارس جنوبی فعالیت‌هایی توام با منفعت سرشار دارد و ایران تا امروز کار خاصی انجام نداده است. 
خادمی در پایان گفت: بی تدبیری و سوءمدیریت در فضای نفتی بیداد می‌کند و به همین دلیل شاهد هدر رفت نفتی باشیم که دارایی اصلی و ارزشمند کشور به شمار می‌رود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


درود بر شیر مرد بزرگ بختیاری
دوباره بیش فعال شد !!
آقای در صلاحیت شده دوباره بیش فعال شده !!

خودت که سالها در مجلس بودی ؟!

چرا جلوی این خصوصی سازی سراپا فساد و ریخت و پاشها را نگرفتید ؟!!
خصوصی سازی ترمز توسعه !!
اقتصاد دولتی : راز پیشرفت عربستان است .

خصوصی سازی نفت و پتروشیمی ایران
= فساد + اختلاف طبقاتی
+ تبعیض شغلی + کسری بودجه + تورم دو رقمی

شرکت ملی نفت ایزان ، واقعا ملی شود !!
راضیه
شما که خودت سالها مجلسی بودی !!
راضیه
شما که خودت سالها مجلسی بودی !!
چرا ؟!!
پس چرا کامنتها منتشر نمیشود ؟‌!!
چرا ؟!!
پس چرا کامنتها منتشر نمیشود ؟‌!!
حسن
با سلام , وقتي كه مدير عامل شركت مهم فلات قاره را با كوچكترين دانش جز اذيت پرسنل منصوب ميكنند, چه توقعي داريد برداشت از ميادين مشترك داشته باشيم؟ تو را بخدا در اين انتصابات كمي منافع ملي را هم در نظر بگيريد نه منافع شخصي , مدير عامل فعلي فلات قاره بهتره بشينه داخل خونش حقوقش را هم پرداخت كنن به سود مملكت هست , واقعا تاسف باره ايشان فرق ميدان نفتي را با ميدان تره بار نميدانند.
کسرایی
مشکل اصلی صنعت نفت این است که شرکت ملی نفت به زایشگاه شرکتهای مافیایی تودلی تبدیل شده است !!
شاه کلید
این جمله را با آب طلا بنویسید و کاندیداهای مجلس صد باز از روی آن بنویسند !!
ای کاش زودتر تمام میشد که اروپا و آمریکا دست از سر منابع ایران بردارند و بخاطر مصرف کم گاز از باران و برف نکاهند و مردم خوشحال از آمدن برف و باران باشند
خصوصی سازی = تضعیف اقتصاد
کدام دولت و مجلس عاقلی همه صنایع و معادن دلارساز و بی نظیر خود را در اختیار بخش خصوصی میگذارد و بعد برای برگشت دلارهای آنها التماس میکند ؟ !
چرا دولت باید دست خود را خالی کند ؟
موضوع تهدید تمامیت اقتصاد و کل کشور است .
خصوصی سازی یک عامل مخرب و تهدید کننده کل نظام است .
------
خصوصی سازی در یک اقتصاد نفتی = خودکشی اقتصادی !!!
راه نجات اقتصاد ایران
ایران به زایشگاه هلدینگ های نفتی تبدیل شده است !!

این یعنی سونامی ناهماهنگی و تعارض منافع !!

این همه هلدینگ یعنی هزاران هیات مدیره ، ساختمانهای اضافی ، نابودی منافع مشترک ملی !!

کل نفت و پتروشیمی عربستان تحت مدیریت آرامکو است !!

و امروز رشد اقتصادی عربستان را میبینیم .

عربستان رشد کرد چون با خصوصی سازی ، اقتصادش را تکه تکه و نابود نکرد !!

خصوصی سازی در اقتصاد نفتی یعنی ایجاد کسری بودجه برای دولت و تورم دو رقمی !!

راه نجات اقتصاد ایران : انحلال شرکتها و هلدینگهای موازی !!!
پارس شمالی
پرسنل محترم نفت ما
یک تحقیق در مورد پارس شمالی انجام بدید.این همه نیرو در کمپی در اطراف روستای لاور شمالی حد واسط بین بندر دیر و شهر دلوار چه کار می کنند؟ فقط می خورند و می خوابند. تنها کاری که در حداقل ۱۰ سال گذشته من دیدم و انجام می دن یک الی دو ماشین گشت دارند که حدودا ۸۰ کیلومتر رو صبح می آن و بر می گردند. کاش یه تصویر از تابلوی پارس شمالی در اطراف روستای کافو داشتید. تابلویی که فقط رنگ سفیدش مونده. اصلا برنامه اینها چیه برای پارس شمالی؟ ساخت پالایشگاه که اصلا مقرون به صرفه نیست برای این حجمه کم گاز و یا انتقال گاز آن به پالایشگاه های پارس جنوبی. اگر دومی درسته که چرا این همه زمین به طول ۸۰ الی ۹۰ کیلومتر رو تسخیر کردند و این همه هزینه پرسنل این کمپ که هیچ خروجی ندارند می کنند! اصلا سوال اینه پرسنل مستقر توی این کمپ در فاصله ۷۰ کیلومتری خود منبع گاز چه کار می کنند؟ کارشون چی هست؟ چه پیشرفتی؟ چه برنامه ای؟ دارند.فقط بخور و بخواب و حقوق آخر ماه برای پروژه ای که هیچ برنامه ای براش نیست.از نگهبان در کمپی که این پرسنل توش مستقر هستند سوال گرفتم اینها می هستند و چه کار می کنند اینجا؟ جواب داد: اینها کارمندان سابق ساختمان منطقه ویژه در عسلویه هستند که آتیش گرفت و سوخت و به دلیل کمبود جا پرسنل اش رو منتقل کردند اینجا!!! در کمپی که به نام پارس شمالی هست.
فرهادی
مگر پرسنل در دفاتر تهران پتروشیمیها و شرکت نفت چه میکنند ؟!!
ورزش
کلاس زبان
پیگیری مدرک بالاتر