۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۱۱۶۶۸۲

ظریف:گفت‌وگوی سازنده‌ای با وزیر خارجه چین داشتم

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما در مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی نظرات مشترکی داریم. من یک نقشه راه 25 ساله را برای تحکیم مشارکت استراتژیک جامع بین ایران و چین و کمک مثبت به ابتکار «کمربند و جاده» پیشنهاد کردم.
محمدجواد ظریف
محمدجواد ظریف
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  وزیر امور خارجه ایران در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر به زبان چینی نوشت که گفت‌وگوهای سازنده‌ای با وزیر امور خارجه چین داشته است.

 «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب در پیامی در توئیتر به زبان چینی نوشت: «من با دوست خوبم، وزیر امور خارجه (چین) وانگ یی گفتگوهای مفصل و سازنده ای داشتم.»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه این پیام نوشت: «ما در مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی نظرات مشترکی داریم. من یک نقشه راه 25 ساله را برای تحکیم مشارکت استراتژیک جامع بین ایران و چین و کمک مثبت به ابتکار «کمربند و جاده» پیشنهاد کردم.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر روز دوشنبه به وقت محلی در پکن با «وانگ یی» وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین دیدار و در خصوص مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد.

طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر روابط تاریخی و راهبردی دو کشور بر توسعه و تعمیق آن در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و انرژی و سایر زمینه های مورد علاقه تاکید کردند.

وزیر امور خارجه چین در این دیدار برجام را دستاورد مهم دیپلماسی و نماد چند جانبه گرایی توصیف کرد و با رد هرگونه یکجانبه گرایی، عزم چین را برای همکاری با ایران و جامعه جهانی برای حفظ این دستاورد مهم بین المللی یادآور شد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی