۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۱۱۷۳۵۵

نباید هیچ نوع مذاکره اي با آمریکا انجام دهيم

عضو فراکسیون ولایی مجلس اظهار کرد: تغییر رفتار آمریکایی‌ها یعنی اینکه تمام و کمال به تعهدات برجامی خود برگردند و تا زمانی که این اتفاق نیفتد نباید با آن‌ها در هیچ سطحی مذاکره کرد که این موضع، نظر رهبر انقلاب است.
سیدحسین نقوی‌حسینی
سیدحسین نقوی‌حسینی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  علیرغم بدعهدی آمریکا، ترامپ مایل است با ایران مذاکره کند و موضوعات مختلف را به بحث و بررسی بگذارد؛ موضوعی که صریحاً توسط رهبر انقلاب رد شده است.

 در این بین، عده‌ای که عمدتاً خارج از ایران زندگی می‌کنند معتقدند می‌توان با حفظ منافع ملی با آمریکا مذاکره کرد، شاید بدین ترتیب تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا بر علیه اقتصاد ایران متوقف شود.
 
در همین خصوص، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در شرایط فعلی نه به لحاظ فنون دیپلماتیک و نه به لحاظ عقلانیت سیاسی نباید هیچ نوع مذاکره و گفت‌وگویی را با دولت آمریکا برقرار کرد که اگر غیر از این باشد قطعاً برخلاف منافع ملی ما است.
 
وی افزود: امروز دولت ترامپ مورد اتهام است، زیرا باعث شده از یک توافق بین‌المللی خارج شود و با تحریم‌های خود علیه ایران «تروریسم اقتصادی» را به مرحله اجرا درآورد. حال امکان دارد در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا، ترامپ رای نیاورد و فردی دیگری روی کار بیاید و اگر رفتار رییس‌جمهور بعدی تغییر کند آنگاه جمهوری اسلامی ایران تصمیم خواهد گرفت چه موضعی را در برابر آمریکا داشته باشد و آیا می‌توان تنها بر سر برجام با آن‌ها مذاکره کرد یا خیر؟
 
عضو فراکسیون ولایی مجلس اظهار کرد: تغییر رفتار آمریکایی‌ها یعنی اینکه تمام و کمال به تعهدات برجامی خود برگردند و تا زمانی که این اتفاق نیفتد نباید با آن‌ها در هیچ سطحی مذاکره کرد که این موضع، نظر رهبر انقلاب است.
 
وی تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام خسارت‌های زیادی برای ایران داشته و اگر تازه آن‌ها به برجام برگردند می‌توانیم راجع به برجام با آن‌ها صحبت کنیم. با رفتارهایی که از دولتمردان آمریکا دیده‌ایم و هنوز هم می‌بینیم به هیچ وجه نمی‌توان در خصوص موضوع دیگری با آن‌ها صحبت کرد. مسائل دفاعی و امنیتی ایران به خودش مربوط می‌شود و هیچ کشوری حق ندارد برای ما تعیین تکلیف کند و همین اختلاف نظر است که باعث شده مذاکره با آمریکا به خط قرمز نظام تبدیل شود.
 
نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: راه برون‌رفت از اوضاع و احوال بد اقتصادی که گرفتار آن شدیم پناه بردن به آمریکا نیست. اکنون در اوج تحریم‌های آمریکا، کشور به یک ثبات اقتصادی رسیده است؛ پس قبول کنیم که ساختن کشور به دست خود ما است. ماه‌ها پیش دلار تا 19 هزار تومان هم افزایش پیدا کرد اما دیدیم که به مرور این قیمت به 11 هزار تومان رسید. آمریکا هر تحریمی که خواسته بر علیه ایران عملیاتی کرده و دیگر چیز جدیدی برای تحریم ندارد و مطمئن باشید اگر مدیریت درست و منطقی باشد ما توان ایجاد یک اقتصاد پویا را هم خواهیم داشت.

منبع: روزنو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی