۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۱۱۸۷۵۸

ورود سازمان بازرسی به شکایت جاماندگان طرح معیشتی

  خبر رسید که «جاماندگان طرح یارانه بنزین تا 12 آذرماه فرصت اعتراض دارند» اما این خبر در حالی اعلام شده که عده‌ای هنوز پیامک کد رهگیری برای‌شان ارسال نشده و هنوز بلاتکلیف هستند.
سازمان بازرسی
سازمان بازرسی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  فرصت اعتراض جاماندگان طرح معیشتی 2 روز دیگر به پایان می‌رسد در حالی که هنوز پیامک کد رهگیری برای‌ بسیاری از مشمولان ارسال نشده است، به همین دلیل سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کرد.
 
  خبر رسید که «جاماندگان طرح یارانه بنزین تا 12 آذرماه فرصت اعتراض دارند» اما این خبر در حالی اعلام شده که عده‌ای هنوز پیامک کد رهگیری برای‌شان ارسال نشده و هنوز بلاتکلیف هستند.

6 روز از مهلت خانوارهایی که مشمول طرح یارانه بنزین نشده‌اند، می‌گذرد و عده‌ای از این خانوارها مراتب اعتراض خود را نسبت به دریافت نکردن کد رهگیری ابراز کرده‌اند.

فرایند کار ثبت نام چند مرحله‌ای است و در صورتی که کد رهگیری برای سرپرستان خانوار جامانده ارسال نشود، امکان تکمیل ثبت‌نام وجود ندارد.

سرپرستان خانوار اعلام کرده‌اند که با وجود گذشت یک هفته از ثبت نام با کد دستوری ستاد #6369* هنوز کد رهگیری دریافت نکرده اند.

نگرانی این خانوارها به دلیل اتمام مهلت ثبت نام تا 12 آذر دوچندان شده و خواهان رسیدگی مسئولان و تعیین تکلیف شدن کد رهگیری‌شان هستند.

برخی از مشمولان حتی به وزارت رفاه مراجعه کرده اند اما پاسخی دریافت نکرده اند این درحالی است که حتی این افراد راضی به سرکشی مسؤولان به حساب‌های بانکی‌شان شده اند به شرط اینکه تکلیفشان مشخص شود.
 
حال این سوال مطرح است با اینکه 2 روز دیگر مهلت ثبت نام به پایان می رسد اما هنوز بسیاری از خانوارها کد رهگیری دریافت نکرده اند، پس تکلیف این افراد چیست؟ آیا نقص سامانه و مشکلاتی از این قبیل منجر به حذف ناعادلانه عده‌ای از ثبت‌نام یارانه بنزین می‌شود که باید در این زمینه مسؤولان پاسخ بدهند.

حسین میرزایی سخنگوی ستاد طرح معیشت بنزین گفت: سرپرستانی که کد رهگیری دریافت نکرده‌اند منتظر پیامک باشند. در این زمینه نگرانی وجود ندارد. پیامک برایشان ارسال خواهد شد.

وی تأکید کرد: بنابراین از اول دی ماه سال 98  شهروندانی که قبلا از دریافت یارانه انصراف داده بودند یا در هنگام ثبت‌نام یارانه نقدی جا مانده بودند و یا به خاطر تغییرات ساختاری در خانواده‌ای که ازدواج کرده‌اند و یا برای کسانی که به دلیل وسع مالی در سال‌های 94، 95 و 98 از دریافت یارانه حذف شده بودند، می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس 10+ نسبت به ثبت‌نام و درخواست یارانه نقدی اقدام کنند. 
میرزایی از ثبت نام 5 میلیون نفر برای دریافت کمک معیشت حمایتی خانوار خبر داد و گفت: اطلاعات مالی افراد متقاضی در آزمون وسع قرار می‌گیرد که اگر مشمول یارانه شدند یارانه آنها واریز خواهد شد و اگر مشمول نشدند، حذف خواهند شد. 

سخنگوی طرح کمک معیشتی درمورد سوال برخی از شهروندان که با وجود ثبت‌نام در سامانه اما پیامکی برای آنها بعد از 3-2 روز ارسال نشده است گفت: مردم نگران نباشند تا 10 روز امکان درخواست در سامانه #6369* وجود دارد که پیامک‌ها در حال ارسال است اما چون تعداد متقاضیان زیاد است در صف دریافت پیامک قرار گرفته‌اند و مردم نگران نباشند زیرا برای همه کسانی که درخواست ارائه کردند پیامک ارسال می‌شود که شما مشمول شده‌اید یا مشمول نخواهید شد. 

از سوی دیگر سازمان هدفمندی یارانه ها به دنبال اظهارنظر برخی افراد غیرمسؤول در خصوص ثبت نام افرادی که یارانه نقدی ۴۵۵۰۰تومانی دریافت نمی‌کنند، اعلام می‌کند، درخواست بررسی مجدد و ثبت نام برای دریافت یارانه‌ای که در طرح حمایت معیشتی دولت تعریف شده است، صرفا در خصوص بسته حمایتی معیشتی حاصل از منابع سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین بوده و در سال جاری هیچ قانون و بودجه‌ای جهت پرداخت یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی به افراد غیرمشمول و یارانه اولی وجود نداشته و پیش بینی نشده است.
 
بنابراین با پیگیری های انجام شده  مشخص شد که در پی شکایات مردمی از عدم دریافت بسته معیشتی، سازمان بازرسی کل کشور نیز به موضوع ورود کرده است.

مردم می توانند به منظور ثبت شکایت، اعلام و پیگیری آن از طریق اینترنت با استفاده از مرورگرهای رایج و درج آدرس www.bazresi.ir وارد سایت اصلی سازمان بازرسی کل کشور شده و از لیست خدمات الکترونیک پایین صفحه گزینه سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات را انتخاب کنند؛ با انتخاب این گزینه به صفحه اصلی سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات هدایتمی شوند و امکان ثبت شکایت، ثبت اعلام و پیگیری شکایات و اعلامات در آن صفحه فراهم شده است.

سازمان بازرسی کل کشور بر اساس ماده 2 قانون تشکیل این سازمان، موظف است اعلامات و شکایاتی را رسیدگی کند که در خصوص عملکرد شرکت ها و مؤسسات و ارگان های دولتی و یا مؤسسات و شرکت های عام المنفعه و سازمان‌هایی که تمام یا قسمتی ازسرمایه یا سهام آنان متعلق به دولت است یا دولت بنحوی از انحاء بر آنها نظارت یا کمک می کند، بنابراین براساس دستورالعمل جدیدی که در دستور کار خود قرار داده به طرح معیشتی دولت ورود کرده و به دلیل اعتراض جمع بسیاری از جاماندگان از طرح، در اسرع وقت نتیجه بررسی را اعلام خواهد کرد.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


علی فاطمی
سلام من یک کارگرساختمونیم الان 5 ماه بیکارم خودمم یه بچه دارم هم مستاجرم یارانه معیشتی هم من نمیدن فعلا موندم چرا
مهدی شاد09192016505
من یک کارگر میوه فروشم که باوانت اجاره کردم کار میکنم چون کار ما نقدی کارتخوان داریم همه کارت دارن ما پول بار مردم کارت میکشند دولت فکر میکنه همش تو جیب ما میره اگهمیرفت مستجر نبودم بعد به من میگن یارانه معشیتی به شما تعلق نمیگیرد چرا خونه ملیاردی دارم ماشین ملیاردی دارم سفر خارجه دارمازسازمان بازرسی کل کشور حواهش دارم رسیدگی کند
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی