۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۱۲۰۲۳۰

امضای قرارداد افزایش تولید ۸۵ هزار بشکه‌ای نفت

طرح توسعه میادین نفتی پارسی و پرنج بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مپنا با حضور وزیر نفت امضا می‌شود.
امضای قرارداد افزایش تولید ۸۵ هزار بشکه‌ای نفت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، طرح توسعه میادین نفتی پارسی و پرنج بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مپنا با حضور وزیر نفت امضا می شود. هدف از اجرای این طرح تولید ۸۵ هزار بشکه نفت خام در روز و تولید تجمعی اضافی ۱۲۱ میلیون بشکه است.
این گزارش حاکی است، مدت این قرارداد ۱۰ سال است.
هزینه سرمایه گذاری مستقیم  ۸۷۶.۵ میلیون دلار و هزینه غیرمستقیم ۳۲۵ میلیون دلار و هزینه بهره برداری ۲۶۹ میلیون دلار  و بطور کلی مجموع سرمایه گذاری ۱۳۸۰.۵ میلیون دلار است.
میدان نفتی پارسی در منطقه دزفول جنوبی واقع شده است. این میدان در سال ۴۳ کشف و بهره برداری از آن در سال ۴۵ با تولید روزانه ۷۴۰۰ بشکه آغاز و تاکنون‌۸۹ حلقه چاه در آن حفاری شده است.
میدان پرنج در بین میادین کرنج و پارسی و در امتداد جنوب شرق - شمال غرب در ۷۵ کیلومتری بهبهان و ۴۰ کیلومتری رامهرمز قرار دارد. این میدان در سال ۸۵ کشف و بهره برداری از آن از سال ۸۶ آغاز شد و تاکنون ۱۱ حلقه چاه حفر شده است.
بهینه سازی و‌ افزایش ظرفیت تاسیسات موجود، احداث واحدهای جمع آوری و تقویت فشار گاز به ظرفیت ۱۴۰ میلیون فوت مکعب در روز، احداث واحدهای نمکزدایی مستقل، احداث خطوط لوله انتقال نفت و گاز، تزریق روزانه ۲۸۰ میلیون فوت مکعب گاز در میدان پارسی و ۲۴ میلیون فوت مکعب در میدان پرنج جهت نگهداشت فشار ستون نفت از جمله کارهای سطح الارضی این دو میدان است.
 همچنین حفاری ۲۹ حلقه چاه جدید، تعمیر ۸ حلقه چاه موجود، اجرای عملیات فراز آوری مصنوعی با استفاده از گاز، ‌اجرای پمپ‌های درون چاهی با ۴۵ حلقه چاه و اجرای عملیات لایه شکافی و نصب لوله مغزی از جمله اقدامات تحت الارضی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی