۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۱۳۲۲۴۱

راهنمای جامع خرید و فروش طلا در بستر فضای مجازی

بازار آنلاین طلا مزیت بسیاری بیشتری دارد. علاوه بر صرفه جویی در زمان، تنوع بیشتر در طرح و مدل‌ها بسیار بیشتر است. البته به شرط آنکه از درگاه مطمئن خرید کنید.
راهنمای جامع خرید و فروش طلا در بستر فضای مجازی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرزی "نفت ما"، طلا یکی از کلیدواژه‌های پرکاربرد و سوژه‌های داغ در وبگردی این روزها است. بعضی‌ها به قصد خرید این کالای لوکس و جذاب بعضی‌ها هم در جست و جوی بهترین بازار برای فروش آن هستند. این پایان ماجرا نیست؛ بازار طلا یکی از شاخص‌های مهم سرمایه‌گذاری در هر کشوری است. افراد زیادی همه روزه چشم به تابلو اعلانات طلافروشی می‌دوزند تا وضعیت سرمایه‌ی زندگی‌شان را ببینند. البته افراد زیادی هم به خاطر علاقه شخصی به دیدن عکس طلا یا فعالیت هنری در زمینه طراحی آن این واژه را جستجو می‌کنند. فرقی نمی‌کند هدف شما از سرچ کلمه طلا کدام‌یک از این موارد است. در هر صورت باید نکات و اصول مهم را برای خرید مطمئن، فروش آسان و سرمایه‌گذاری به موقع بدانید. در این مقاله نکات جامع خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در بازار طلا را برای شما گردآوری کرده‌ایم.


نکات کلیدی برای خرید طلا آنلاین
هدفتان از خرید طلا را مشخص کنید: اولین گام در یک خرید موفق این است که بدانید به چه قصدی خرید می‌کنید. ممکن است شما طلا را به عنوان زیورآلات و برای مصرف شخصی خودتان بخرید. در این صورت تنها نکته‌ای که باید آن توجه کنید این است که طرح و مدل مورد نظرتان را قبل از خرید انتخاب کنید. اگر انتخاب نوع زیور آلات و یا ظرافت و طرح آن در ذهنتان نقش نبسته باشد، حضور در طلافروشی انلاین و دیدن ویترین‌های پر زرق و برق آن‌ها سختی انتخاب را دوچندان می‌کند. اگر برای هدیه دادن به عزیزانتان طلا را انتخاب کرده‌اید. بهتر است سلیقه شخصی فرد را از قبل بشناسید. انتخاب سبک‌های ظریف و نما دار برای هدیه دادن هم مقرون به صرفه‌تر است هم باعث می‌شود هدیه‌تان بیشتر به چشم بیاید. اگر برای سرمایه‌گذاری طلا را انتخاب کنید باید احتیاط لازم را به خرج دهید تا در زمان مناسب و طلای مناسب برای سرمایه‌گذاری را خریداری کنید.
زمان مناسب را برای خرید طلا انتخاب کنید: اگر می خواهید برای دید و بازدید عید یا حضور در مراسمات خاص طلا خریداری کنید، خرید آن را به روز قبل از مراسم موکول نکنید. چون کمبود وقت باعث می‌شود دقت شما در انتخاب کم شود. هم چنین معمولاً طلا در آستانه‌ی عید و ماه‌هایی از سال مانند ربیع الاول که مراسمات شادی بیشتری برگزار می‌شود به دلیل افزایش میزان تقاضا گران‌تر می‌شود. در سرمایه‌گذاری در بازار طلا هم زمان فاکتور بسیار تعیین کننده‌ای است.
فاکتور خرید را فراموش نکنید: یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید طلا آنلاین باید فراموش نکنید. گرفتن فاکتور خرید از فروشنده تنها قسمت اول موضوع است. بخش مهم تر آن درج اطلاعات درست در فاکتور خرید توسط فروشنده است. شما برای خرید موفق طلا حتما باید از صحیح بودن اطلاعات درج شده در فاکتور مانند وزن و عیار و مدل و... مطمئن شوید. این مسئله برای خرید آنلاین طلا اهمیت بیشتری دارد.
درگاه درستی برای خرید انتخاب کنید. شما برای خرید آنلاین طلا باید از سایت‌های معتبر خرید کنید. با افزایش دردسرهای رفت و آمد و هم چنین افزایش آگاهی مردم در استفاده از شبکه‌های‌ اینترنتی بازارهای آنلاین زیادی برای خرید و فروش طلا به وجود آمده است. در این گفتار سعی داریم مزایا و معایب این بازارهای رایج را بررسی کنیم.

مقایسه خرید حضوری طلا با خرید آنلاین
همان‌طور که می‌دانید خرید حضوری دامنه انتخاب‌های موجود را محدود می‌کند. چون هر چقدر هم که بازار طلا فروشی در شهر شما بزرگ باشد باز هم مدل‌های متنوع‌تری وجود دارد. همین‌طور مشکلات رفت و آمد و کمبود وقت هم از معایب خرید حضوری طلا به شمار می‌آیند. هم چنین امکان سرقت طلا و یا گم شدن طلا یا فاکتورش در طول پروسه خرید حضوری بسیار زیاد است؛ اما مهم‌ترین مزیت خرید حضوری طلا امنیت خرید است. بنابراین اکثر افراد هم چنان دردسر و هزینه‌های رفت و آمد و ریسک سرقت را به خرید آنلاین ترجیح می‌دهند؛ اما بازار آنلاین طلا مزیت بسیاری بیشتری دارد. علاوه بر صرفه جویی در زمان، تنوع بیشتر در طرح و مدل‌ها بسیار بیشتر است. البته به شرط آنکه از درگاه مطمئن خرید کنید.
دیگر حسن بزرگ خرید و فروش طلا در بازارهای آنلاین این است که این بازارها تعطیلی ندارند. در کشور ما بازار طلا یکی از رایج‌ترین گزینه‌های افراد برای سرمایه‌گذاری است؛ اما نوسانات شدیدی در بازار طلا به چشم می‌خورد. مثلاً اگر در روز پنجشنبه و پس از بسته شدن بازار قیمت طلا روند نزولی پیش بگیرد تا روز شنبه و بازگشایی بازار فرد سرمایه‌گذار ضرر زیادی را متحمل می‌شود. اگر شما از یک پلتفرم معتبر خرید کنید دردسر تعطیلی بازار را ندارید. معمولاً پلتفرم‌های معتبر و صاحب نام از امنیت بالاتری حتی نسبت به بازار حضوری برخوردار هستند چون ناظران بسیار زیادی دارند و هم چنین رقابت بین فروشندگان، دلیل اصلی بقای آن‌هاست. علاوه بر امنیت می‌توانید از مزایایی چون تخفیف و فروش اقساطی هم بهره‌مند شوید. به عنوان مثال کوکو طلا اولین و بزرگترین پلتفرم خرید و فروش طلا علاوه داشتن تنوع بالای محصولات به شما امکان خرید اقساطی بدون ضامن را می‌دهد. نکته‌ی غافلگیرکننده دیگر در مورد کوکو طلا این است که شما می‌توانید پرداخت اقساطتان را از چند ماه بعد از خرید شروع کنید. ضمناً طلا و فاکتور آن را در لحظه خرید تحویل بگیرید.
10

نکاتی در رابطه با سرمایه‌گذاری طلا
 اصل اول در هر سرمایه‌گذاری موفق این است که همه سرمایه‌تان را در یک بازار نریزید. چون نوسان جزء جدایی‌ناپذیر تمام درگاه‌های سرمایه‌گذاری است. بازار طلا هم از این قاعده مستثنا نیست.
زمان مناسب را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. در نوسانات بازار صبور باشید و سعی کنید زمانی را برای خرید انتخاب کنید که تقاضا به حداقل برسد. بعضی از افراد به محض صعود لحظه‌ای قیمت طلا شتاب‌زده تمام سرمایه شان را وارد بازار طلا می‌کنند در حالی که شما باید زمانی که قیمت رو به کاهش است اقدام به خرید کنید.
اگر صرفاً برای سرمایه‌گذاری طلا می‌خرید بهتر است بجای زیورآلات سکه بخرید. اما اگر پولتان برای خرید سکه کافی نیست، زیورآلات بدون نگین و سنگ و هم چنین طرح‌های ساده‌ای که اجرت کمتری دارند انتخاب کنید.
صبور و جسور باشید. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری کوتاه مدت هستید بدانید که یا سود نخواهید کرد یا سود بسیاری کمی عایدتان می‌شود. البته تشخیص زمان درست فروش طلا اصل بسیار مهمی در سرمایه‌گذاری در بازار طلا است.
Untitled-898989

سخن آخر
طلا برای همه‌ی ما کالای بسیار دوست داشتنی و با ارزشی است. خرید طلا یکی از هیجان‌انگیزترین خاطرات زندگی علی الخصوص برای نو عروس‌ها و بانوان است. با دانستن اصول صحیح خرید و فروش و هم چنین اصول صحیح سرمایه‌گذاری در این بازار می‌توان لذت این خرید و فروش را دو چندان کرد. در این مقاله به نکات کلی در این رابطه اشاره شد. در پایان می‌توان گفت که هم چنان سه اصل اساسی خرید و فروش موفق طلا همان زمان خرید و فروش، منبع خرید و فروش و اصول صحیح سرمایه‌گذاری هستند.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی