۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۱۵۸۰۴۹
مجمع عمومی عادی سالیانه تاپیکو در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد

بازدهی ۱۱۵ درصدی سهام تاپیکو در یک سال گذشته

مجمع عمومی سالیانه در سال مالی منتهی به ۳۱/۰۲/۱۴۰۲ برگزار و ۹۸.۲۴ درصد سود سهام این شرکت تقسیم شد.
بازدهی ۱۱۵ درصدی سهام تاپیکو در یک سال گذشته
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) امروز دوشنبه 6 شهریور ماه با حضور سهامداران این شرکت در مجموعه تلاش برگزار شد.
در مجمع عمومی عادی سالیانه تاپیکو در سال مالی منتهی به 31/02/1402 بابت هر سهم مبلغ ۲۷۴۰ ریال سود تقسیم شد. همچنین سهام شرکت تاپیکو از ابتدا تا انتهای سال مالی با احتساب رشد قیمت هر سهم در سال مالی حدود 115 درصد بازدهی داشته است.
دکتر مسعود اسم‌خانی، مدیرعامل تاپیکو اعلام کرد که در آمد عملیاتی تلفیقی تاپیکو در سال مالی اخیر حدود 73 هزار میلیارد تومان شده است که در مقایسه با سال گذشته 31 درصد افزایش یافته و رشد 121 درصد را در طی دو سال گذشته تاپیکو با زحمات همه همکاران و حمایت شستا شاهد بوده است. بر اساس گزارش اسم خانی، سود خالص تلفیقی این هلدینگ حدود 39.5 هزار میلیارد تومان در سال مالی شده است. نکته بسیار مهم دیگر، میزان رشد حدود 50 درصدی در سود خالص شرکت اصلی بوده است.
 به گفته مدیر عامل تاپیکو، رشد سود 47 درصدی شرکت‌های مدیریتی تاپیکو اتفاق قابل تقدیری است به گونه‌ای که در این شرایطی که سود شرکت‌های غیر مدیریتی با توجه به فضای حاکم بر صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بدلیل افزایش قیمت‌های خوراک، یوتیلیتی و کاهش‌های قیمت‌های جهانی محصولات خیلی مساعد نبوده است، این دستاوردها برای مجموعه وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی و شستا رقم خورده است. 
مدیر عامل تاپیکو همچنین با ارائه گزارشی، از سند تحول با راهبردهای دوازده گانه تا افق 1405 رونمایی کرد. در راهبرد چهارم این سند تحول، با عنوان سرمایه گذاری و تامین مالی، تاپیکو در سال مالی گذشته توانست، حدود 11 هزار میلیارد تومان سهام جدید خریداری نماید و این ابر هلدینگ چند رشته ای توانسته است 22 هزار میلیارد تومان تامین مالی را با یک وحدت و کار تیمی ارزشمند انجام دهدکه نسبت به سال گذشته افزایش 29 درصد اتفاق افتاده است.
اسم خانی خاطر نشان کرد: اولویت محوری تاپیکو شامل انجام فعالیت‌های اقتصادی سودآور برای سهامداران و تکمیل و راه اندازی پروژه های ناتمام بوده و موفق شدیم 7 پروژه را در سال جاری به اتمام برسانیم. نکته مهم دیگر این است که در پروژه های جاری شرکت که به تعداد 16 طرح       می باشند، میزان پیشرفت، ماهانه از 1 درصد به 2 درصد افزایش یافته است و هدفگذاری شده تا سال آینده این مهم به 4 درصد رشد در ماه برسد. برای تکمیل زنجیره ارزش تعداد 8 پروژه مهم کلنگ زده شده است که پروژه هایی نظیر VAM، MTE ، آکریلونیتریل ، متیونین و استیل‌کورد خرید سهام‌های ارزنده جدید در حال جمعبندی و اخذ مجوزها در دستورکار می‌باشد.
مرجع : روابط عمومی تاپیکو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


دلیل تنش در مجمع چه بوده است؟