۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۱۳۴۸۸۳

تخریب کنندگان ظریف؛ نگران منافع در دورزدن تحریمها یا در سودای انتخابات

علیرضا هدایت پور/ کارشناس ارشد روابط بین الملل
از تحلیل محتوای مطالب منتشر شده، واضح است که برخی از تخریب کنندگان، یا نگران از دست رفتن منافع ناشی از دور زدن تحریم ‌ها هستند و یا سودای قدرت و انتخابات ۱۴۰۰ دارند.
تخریب کنندگان ظریف؛ نگران منافع در دورزدن تحریمها یا در سودای انتخابات
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ خلاصه اهم نظرات جناب دکتر ظریف در مصاحبه غیررسانه ‌ای دولت را می توان به شرح ذیل بیان کرد.
۱) دیپلماسی کشور در خدمت محور مقاومت، دفاع از مظلومین منطقه و مبارزه با تروریسم بوده است.
۲) دستگاه سیاست خارجی کشور در هماهنگی کامل با فرمانده شهیدمان بوده است.
۳) هر چند برجام بر اساس تصمیم و اراده نظام بود؛ ولی برای شکست آن در داخل اقدامات مشکوکی انجام شد.
۴) روسیه و سایر طرف‌های برجام در نهایت به فکر منافع خود هستند.
۵) وزیر امور خارجه به عنوان عضو ثابت شورای عالی امنیت ملی، باید امین نظام و در جریان تصمیمات کلان کشور باشد تا بتواند در انجام وظیفه و دفاع از منافع ملی دقیق و به موقع عمل کند.
 
با توجه به این مقدمه ، می توان ملاحظاتی در خصوص گفتگوی غیر رسانه ای دکتر ظریف مطرح کرد.
۱) این همه جنجال، اهانت و حرمت ‌شکنی و بازی در زمین دشمن و تسلیم حربه "تقطیع و تحریف" ماشین تبلیغاتی بیگانه شدن را چگونه باید توصیف کرد!؟
۲) در هنگامه ‌ای که دستگاه سیاست خارجی کشور با عزم و اراده نظام در تلاش برای رفع تحریم ‌ها به ‌عنوان مهم ‌ترین اقدام در راستای "مانع‌زدایی" از توسعه و پیشرفت، اشتغال و معیشت جامعه می ‌باشد، تضعیف و تخریب وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی چه معنا و مفهومی دارد و تامین کننده منافع کیست؟
۳) بدون تردید هر تلاشی برای کُند کردن تیغ فرماندهان و سربازان خط مقدم نظام، مورد پسند "ائتلاف شوم" منافقین، آل‌سعود، رژیم صهیونیستی و تندروهای غربی و شرقی بوده و خواهد بود.
۴) از تحلیل محتوای مطالب منتشر شده، واضح است که برخی از تخریب کنندگان، یا نگران از دست رفتن منافع ناشی از دور زدن تحریم ‌ها هستند و یا سودای قدرت و انتخابات ۱۴۰۰ دارند.
۵) نکته آخر، باید بدانیم که کشورمان برای پیشرفت ‌و توسعه متوازن، ایجاد رفاه و امنیت، به همه مولفه ‌های قدرت نیاز دارد. حمایت مردمی و رضایت عمومی، فرهنگ و رسانه، اقتصاد ‌و افزایش درآمد ملی، دیپلماسی و قدرت نظامی، باید در کنار و مکمل هم و در خدمت اهداف و منافع ملی باشند. وجود هرگونه تزاحم، تضاد و تقابل میان این ارکان، موجب اتلاف سرمایه و توان کشور، تضعیف اقتدار ملی و در نهایت تعمیق نارضایتی عمومی و خشنودی دشمنان این ملک و ملت خواهد شد.
*وَلَعَنَ اللهُ أُمَّةً ظَلَمَتْكَ وَلَعَنَ اللهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِكَ فَرَضِيَتْ بِهِ*
آنهایی که خادمان ملک ‌و ملت را ناجوانمردانه ترور شخصیت می ‌کنند، و آنهایی که حقیقت را می‌ دانند و می ‌توانند مانع این ظلم‌ ها شوند، اما سکوت می‌ کنند، بدون شک در زمره "قاتلان حق" هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


حرا، جنگل های دریایی ایران
دکتر سمانه رحمت زاده
چالش های پیش رو پتروشیمی های متانولی 
غلامرضا دهقان ناصر آبادی /نماینده منتخب مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار