۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۱۱۷۴۱۵
اختصاصی " نفت ما " ؛ امضای قرادادهای ساخت پمپ های طرح گوره- جاسک

مدیر عامل پمپیران: الکترو پمپ های پروژه گوره- جاسک را با بهترین کیفیت خواهیم ساخت

مهندس هیهات گفت: تمام فعالیّت‌ هایی که در مجموعه‌ پمپیران صورت پذیرفته است؛ از فرآیند طراحی و تحقیق و توسعه، تولید و کنترل و آزمون نهایی محصول همگی بومی ‌سازی گردیده و دانش فنّی کلیه مراحل ذکر شده وجود دارد و به ‌کار گرفته می‌ شود
مدیر عامل پمپیران: الکترو پمپ های پروژه گوره- جاسک را با بهترین کیفیت خواهیم ساخت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  امروز صبح، قراردادهای ساخت و خدمات پشتیبانی الکتروپمپ‌های طرح ملی انتقال نفت خام از گوره به پایانه جاسک میان شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت‌ های پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو، امضا شد.

هدف از امضای این سه قرارداد، ساخت ۵۰ عدد پمپ مورد نیاز این طرح ملی و دریافت خدمات پشتیبانی استمرار بهره‌برداری ۵ ساله به ارزش تقریبی ۴۸ میلیون یورو است.

قرارداد با شرکت پمپ‌های صنعتی ایران و شرکت پمپیران در مجموع هر کدام به ارزش تقریبی ۱۹ میلیون یورو با هدف ساخت و خدمات پشتیبانی ۲۰ دستگاه الکتروپمپ است. قرارداد با شرکت پتکو نیز در مجموع به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون یورو با هدف ساخت و خدمات پشتیبانی ۱۰ دستگاه الکتروپمپ، امضا  شد.
قراردادهای امروز صبح، بخشی از قراردادهای طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک است. این طرح شامل ساخت و احداث یک خط لوله ۴۲ اینچ به طول تقریبی ۱۰۰۰ کیلومتر، ۵ تلمبه خانه در مسیر آن، ۲۰ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای به ظرفیت کل ۱۰ میلیون بشکه و تأسیسات دریایی برای صادرات نفت خام است. پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال ۱۳۹۹ آماده بهره‌برداری شود.

با اجرای کامل این طرح ضمن انتقال روزانه 1 میلیون بشکه نفت خام از میدان‌های جنوب غربی کشور به سواحل جنوب شرقی و ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام از طریق پایانه جدید جاسک، زمینه‌های اشتغال گسترده در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان ایجاد شده و بازار کار مناسبی برای صنایع مختلف نظیر فولاد، پمپ سازی، لوله سازی، پیمانکاران نفت و گاز و سایر سازندگان تجهیزات داخلی به وجود می آید.

مدت اجرای این طرح ۱۸ ماه است و طی این قرار داد تمامی پمپ‌های مورد نیاز طرح راهبردی خط انتقال گوره به جاسک با اتکا به توان داخلی تولید خواهدشد.

بیژن زنگنه در مراسم امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت‌گوره-جاسک گفت:امروز روز آذربایجان و به نوعی روز تبریز است. صنعتگر و سرمایه‌دار تبریزی را باید وارد صنعت کرد که امروز در صنعت ساخت پمپ این اتفاق رخ داده است. وی با بیان اینکه وقتی نفت فعال باشد، صنعتگران فعال خواهند بود افزود: نفت پیشران اقتصاد است و تنها مسئول تامین ارز مورد نیاز کشور نیست.

زنگنه یکی از اهداف اصلی در امضای این نوع قرارداد‌ها در سال رونق تولید، افزون بر حمایت از سازندگان داخلی زنده کردن امید در دل مردم است و ما می‌توانیم. وی افزود: دو موافقت‌نامه برای ساخت پالایشگاه در مکران داده شده و بقیه صنایع مانند ساخت پتروشیمی نیز در برنامه است تا چهره آن منطقه عوض شود.

زنگنه افزود: در شهر تبریز به عنوان یک قطب صنعتی، پمپ‌های خوبی ساخته می‌شود و سازندگان حتی درخواست کردند که ماشین‌های حساس دیگری را هم بسازند و ما از این مهم استقبال و حمایت خواهیم کرد. وزیرنفت تاکید کرد: با توجه به کاربرد این ماشین‌ها اقدامات ما باید در ساخت آن‌ها بیشتر شود و بتوانیم نیاز‌های صنعت نفت و گاز را تامین کنیم.

مسعود کرباسیان، در مراسم امضا قرارداد ساخت الکترو پمپ‌های طرح خط انتقال گذره به جاسک با سه شرکت داخلی گفت:سه قرارداد ساخت الکتروپمپ‌ها که امروز امضا شد، بخشی از یک طرح ملی و راهبردی (طرح انتقال نفت خام گوره-جاسک) است که سرریز و برآیند این طرح یعنی اشتغال‌زایی و رونق و توسعه در مکران است. وی ادامه داد:در این طرح اقدام‌هایی انجام می‌شود که تا به حال انجام نشده، مانند تولید ورق «نیس» که ماهانه ۳۰ هزار تن اسلپ از فولاد مبارکه خواهیم گرفت و در کارخانه فولاد اکسین خوزستان به ورق و سرانجام در کارخانه‌های لوله‌سازی به لوله تبدیل می‌شود.

مهندس « محمّد‌حسین هیهات» مدیرعامل شرکت پمپیران در سخنانی قبل از امضای قرارداد اظهار داشت: شرکت پمپیران با 45 سال سابقه در زمینه تولید انواع پمپها پیشتاز می باشد. وی با اشاره به اینکه تمام مراحل طراحی مکانیک و هیدرولیک، ریخته گری، مدل سازی، ساخت و آزمایش در داخل کشور انجام می شود، افزود: کارهای مقدماتی برای طراحی پمپهای طرح گوره جاسک را آغاز کرده ایم و اطمنان می دهم که کار را با کیفیت خوب ارائه بدهیم و همانگونه که وزارت نفت مرحله به مرحله به ما اعتماد کرده است ما هم قول می دهیم که این قراداد را با کیفیت کامل اجرا کنیم.

مدیرعامل پمپیران در استای تسریع در انجام پروژه مذکور خواستار تامین ارز مورد نیاز و به موقع برای خرید برخی قطعات خارجی و تسهیل در نقل و انتقال ارز مذکور شد که مهندس کرباسیان معاون وزیر نفت در پاسخ گفت: در زمینه تخصیص ارز، شرکت‌های طرف قرارداد با مشکلی روبه‌رو نخواهند شد.

مهندس هیهات در حاشیه این قرارداد در گفت و گو با خبرنگار «نفت ما» در مورد فعالیت پمپیران اظهار داشت: شرکت پمپیران در سال 1354 با سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی و تحت لیسانس "شرکت پمپ‌ سازی KSB آلمان"  آغاز به کار نمود و هم اکنون، بزرگترین پمپ ‌سازی‌ کشور محسوب شده و به عنوان پیشتاز و سرآمد صنعت پمپ‌ سازی کشور به شمار می رود. غالب پمپ‌ های مورد نیاز صنایع مادر؛ نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، معدنی، کشاورزی و آب، در گستره محصولات شرکت پمپیران قرار دارد.

این فعال صنعت ادامه داد: ما تمامی مراحل طراحی، تولید و ساخت پمپ‌ ها را با تکیه به توانمندی متخصصان جوان خود انجام داده و مقوله ساخت داخل تجهیزات را کاملاً در داخل کشور محقق نموده ‌ا‌یم و در سال های اخیر پمپیران سرمایه‌ گذاری قابل توجهی جهت به ‌روز آوری تجهیزات و ماشین ‌آلات خود انجام داده و تنها آزمایشگاه آکرودیته بین ‌المللی با ظرفیت 5 مگاوات را اختیار دارد.

مهندس هیهات تاکید کرد: تمام فعالیّت‌ هایی که در مجموعه‌ پمپیران صورت پذیرفته است؛ از فرآیند طراحی و تحقیق و توسعه، تولید و کنترل و آزمون نهایی محصول همگی بومی ‌سازی گردیده و دانش فنّی کلیه مراحل ذکر شده وجود دارد و به ‌کار گرفته می‌ شود. این دستاورد یک مزیت رقابتی بوده و این امکان را فراهم می نماید؛ که‌ نیازها و انتظارات مشتریان به محصولی مطلوب و استوار بر نیاز مشتریان طراحی، ساخت و تحویل گردد. 

مدیرعامل پمپیران تصریح نمود: در  شرایط تحریم وارد بازار صنعت نفت شده‌ایم و امروزه توانسته ‌ایم پمپ ‌های پیچیده ‌ای که در زمینه انتقال نفت خام، کشور نیاز حیاتی به آنها دارد را  طراحی،تولید و با موفقیت تحویل نماییم.

مهدس هیهات در مورد حمایت از تولید داخل در سال رونق تولید افزود: در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای داخلی ما وظیفه خود می‌ دانیم که کالا/خدمات با کیفیت و مطابق با انتظارات مشتری تولید نموده و پشتیبانی مطلوبی از کالا/ خدمات ارائه شده داشته باشیم. کوشش کنیم خلاقیت و نوآوری را در فعالیت‌ های سازمان نهادینه نموده و برای مشتریان خلق ارزش نماییم.


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی