۲۳
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۱۲۰۴۵۷
گزارش نفت ما از عملکرد اعضای کمیسیون انرژی مجلس دهم: (۶)

هاشمی پور و ذبح منافع ملی با هدف تثبیت کرسی مجلس

میثم قدیری
هرچند هاشمی پور اقداماتی در حوزه انتخابیه خود همچون پروژه پتروشیمی دهدشت، نیروگاه سیکل ترکیبی ۷۵۰ مگابایتی پادوک، سد، گازرسانی و غیره انجام داده است، ولی بیشتر رانت و حق حساب نایب رییسی دوم کمیسیون انرژی می باشد تا خدمت رسانی محض. هرچند بیشتر این پروژه ها بیشتر در حد کلنگ زنی بوده یا به بهره برداری نهایی نرسیده ولی جنبه تبلیغاتی و تثبیت کرسی خود در بهارستان بر وظیفه خدمت رسانی می چربد.
هاشمی پور و ذبح منافع ملی با هدف تثبیت کرسی مجلس
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرزی "نفت ما"؛ عدل هاشمی پور، متولد سال 1340 و نماینده حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس دهم و نایب رییس دوم کمیسیون انرژی می باشد.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس جزو طیف اصولگرایان و مورد حمایت جبهه پایداری است و سابقه حضور در سپاه پاسداران را در کارنامه خود دارد و دانش آموخته کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد بهبان می باشد.
متاسفانه رویکرد قومی و قبیله ای این نماینده اظهر من الشمس هست و هنوز پروژه پتروشیمی دهدشت اجرا نشده، به شرکت پتروپارس مجری پروژه اعلام کرده است که حق بکار گیری نیروهای بومی را در این پروژه دارد. گویی که حوزه انتخابیه وی همه جور متخصص حوزه نفت دارد. شایسته است این رویکرد اصلاح شود تا فرصت برای استفاده از نیروهای شایسته کل کشور فراهم شود.
 هرچند هاشمی پور اقداماتی در حوزه انتخابیه خود همچون پروژه پتروشیمی دهدشت، نیروگاه سیکل ترکیبی 750 مگابایتی پادوک، سد، گازرسانی و غیره انجام داده است، ولی بیشتر رانت و حق حساب نایب رییسی دوم کمیسیون انرژی می باشد تا خدمت رسانی محض. هرچند بیشتر این پروژه ها بیشتر در حد کلنگ زنی بوده یا به بهره برداری نهایی نرسیده ولی جنبه تبلیغاتی و تثبیت کرسی
خود در بهارستان بر وظیفه خدمت رسانی می چربد.
در حالی که وزارت نفت به گواهی نمایندگان استانهای خوزستان و بوشهر مسوولیت اجتماعی خود را به نحو احسن انجام نداده است ولی شاهدیم که هاشمی پور به لطف اینکه نایب رییس دوم کمیسیون انرژی است در سر بزنگاههای سوال و استیضاح به داد وزیر رسیده و مثلا جایی گفته بود که حدود 8 چمن مصنوعی را از وزیر نفت گرفته است. یا بحث گازرسانی به شهر قلعه رییسی و دیشموک هم در همین مقوله قرار می گیرد.
اظهار نظر وی مبنی بر اینکه تنها تحریم ‌ها سبب به تأخیر افتادن اجرای پروژه صادرات گاز ایران به پاکستان شده است نیز کم کاری وزارت نفت را نادیده می انگارد. وی چند ماه پیش اظهار کرده بود که در سفر به کره جنوبی و دیدار با همتایان پارلمان این کشور، پیشنهاد خرید تجهیزات غیرتحریمی ایران را به کره ای ها را داده است، که در نوع خود عجیب می باشد، مگر به جز غذا و دارو، چیز دیگری مانده است که تحریم نشود.
یا در اظهار نظری خارق العاده گفته بود که آمریکا قدرت حذف ایران  از بازار نفت را ندارد و احتمال جبران خلاء نفتی ایران در بازار جهانی وجود ندارد که بی آگاهی ایشان از روندهای بازار جهانی نفت را نشان می دهد چرا که صادرات ایران به کمتر از 500 هزار بشکه رسیده و مشتریان معدودی دارد.
در مجموع باید گفت، که رویکرد نمایندگان عضو کمیسیون های تخصصی به ویژه برخی اعضای کمیسیون انرژی از جمله هاشمی پور، باید رویکرد کلان و ملی باشد چون مستقیما با قدرت و منافع ملی کشور سر و کار دارد، و استفاده از رانت وزارت نفت همچون گازرسانی، امتیاز چند پروژه پایین دستی نفت، و خدمات اجتماعی، بیشتر حق السکوت در برابر ناکارآمدی های این وزارت خانه و با هدف انتخاباتی تثبیت کرسی خود در بهارستان به قیمت فدا کردن منافع ملی کشور و حمایت از وزیر بوده است. امری که قطعا باید در کمیسیون یازدهم انرژی مجلس به کنار گذاشته شود و خط بطلان بر آن کشیده شود.
رد صلاحیت هاشمی پور در انتخابات آتی مجلس و یازدهم و تایید صلاحیت نهایی ایشان نیز بر ابهامات در مورد ایشان می افزاید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


هژیر
اگر به پروزه های دامادش در منطقه نگاهی بیندازید منوجه میشوید که چه خبر است.
محمد
من بچه این منطقه هستم و چون منطقه کوچکی هست، همه همدیگرو خوب میشناسن.چرا دروغ میگی؟کدوم پروژه برای دامادشه؟بگو مستند تا همه بدونن
این خبرنامه غرض ورزانه داره علیه ایشون خبر میزنه.کما اینکه همین الان نماینده های ماهشهر و آبادان و ... صریحا مصاحبه کردن و گفتن بجز بومی شهرمون کسی رو نمیذاریم بیاد سر کار
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی