۳
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۱۵۴۶۱۱
مدیر عامل تاپیکو در افتتاح مخازن ذخیره سازی نفت پاسارگاد آبادان به نفت ما اعلام کرد:

افتتاح مخازن ذخیره سازی نفت پاسارگاد آبادان، ارزآوری بیشتری برای کشور دارد

مخازنی که طراحی و ساخته شد علاوه بر انبارش، امکان هوادهی هم دارد و در بعضی موارد با کیفیت وی بی که تحویل می گیریم، علاوه بر انبارش در این مخازن ، می توانیم با هوادهی تولید نیز داشته باشیم.
فایل ویدیو
دکتر «مسعود اسم خانی» مدیر عامل تاپیکو در حاشیه افتتاح مخازن ذخیره سازی 20 هزار تنی نفت پاسارگاد در آبادان توسط وزیر کار در پاسخ به خبرنگار "نفت ما" در خصوص میزان افزایش درآمدزایی کشور با افتتاح این مخازن اظهار داشت: این پروژه تقریبا 36 درصد پیشرفت داشت و زمانی که تیم مدیریتی جدید را در سال 1400 مستقر کردیم، یک تصمیم جسورانه گرفتیم و تغییراتی را در تیم پروژه انجام دادیم و به عبارتی ریسک کردیم. ولی الحمدالله این تصمیم جواب داد و ظرف 9 ماه این پروژه افتتاح شد.
اسم خانی با اشاره به اینکه همکاران نفت پاسارگاد برای افتتاح این مخازن به صورت شبانه روزی خیلی تلاش کردند افزود: ما حتی امکان و آمادگی این را داشتیم که قبل از تعطیلات نوروز این پروژه را افتتاح کنیم که بیانگر جدیت و اهمیت تیمی که روی این پروژه کار کردند است و از جانب خودم از همه آنها تشکر می کنم.
مدیر عامل تاپیکو ادامه داد: افزایش میزان ذخیره سازی قیر، دقیقا ارزآوری بیشتری برای ما دارد چون ما در آبادان محدودیت انبارش داشتیم و تولید ما را تحت تاثیر قرار می داد و در حال حاضر مانور بیشتری روی صادرات داریم و برنامه ریزی کرده ایم که بتوانیم با استفاده از بستری که رینگ صادراتی در اختیار ما قرار خواهد داد به صورت مستقیم صادرات قیر انجام دهیم.
اسم خانی در مورد تاثیر بهره برداری از مخازن ذخیره سازی نفت پاسارگاد آبادان بر افزایش تولید و قدرت رقابتی شرکت گفت: تقریبا یک چهارم ظرفیت تولید قیر نفت پاسارگاد در کارخانه آبادان است. مخازنی که اینجا طراحی و ساخته شد علاوه بر انبارش، امکان هوادهی هم دارد و در بعضی موارد با کیفیت وی بی که تحویل می گیریم، علاوه بر انبارش در این مخازن ، می توانیم با هوادهی تولید نیز داشته باشیم.
مدیر عامل تاپیکو تصریح کرد: مخازن ذخیره سازی نفت پاسارگاد در آبادان نقش خیلی موثری تولید و صادرات قیر دارد و فقط به عنوان مخازن ذخیره سازی دینامیک و درجریان به آن نگاه نمی کنیم و امیدورایم با توجه به ظرفیت انبارش، تولید در آبادان افزایش پیدا کند و بتوانیم با انتقال آن به بندر امام ظرفیت صارداتی قیر را به صورت چشمگیری را افزایش دهیم.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی