۳
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۱۵۴۶۳۳
مدیر عامل ایرانول در "گفت و گو" با نفت ما خبر داد:

رونمایی از دو روغن موتور با سطح کیفی بالا در ایرانول در آینده نزدیک

امسال هم برنامه داریم دو گرید از روغنهای موتوری را در فصل بهار رونمایی بکنیم که بالاترین سطح کیفی روغن موتور بنزینی و دیزلی است که هم اکنون با استانداردهای روز در دنیا مصرف می شود.
فایل ویدیو
دکتر «محمد حسینی» مدیر عامل شرکت نفت ایرانول در حاشیه بازدیدی که اخیراً «سید صولت مرتضوی» وزیر کار و هیات همراه که از مجتمع تولیدی این شرکت در تهران داشتند، در خصوص برنامه های این شرکت برای تولید گریدهای مختلف روانکارهای موتوری و صنعتی و گریس سازگار با محیط زیست در راستای حفظ سهم بازار و نقش شرکتهای دانش بنیان در این زمینه اظهار داشت: ما در خصوص کمک گرفتن از شرکتهای دانش بنیان امسال هم به دنبال بالا بردن تکنولوژی تولید محصول مان در انواع شاخه ها هستیم. یکی از بخشها موضوعات محیط زیستی می شود و آنچه که در صنعت روانکار مطرح است، درواقع خالص سازی روغن پایه ای است که تولید می کنیم و هر چه بیشتر بتوانیم ترکیبات حلقوی آن را جداسازی بکنیم و به سمت سازگار با محیط زیست و غیر مضر برای انسان ببریم، هم به سلامت بشر و هم به محیط زیست کمک کرده ایم.
مدیر عامل شرکت نفت ایرانول افزود: ما سال گذشته پروژه ای در این خصوص تعریف کردیم که در راستای تولید محصولات با ترکیبات حلقوی کمتر و محصول جانبی RPO که در صنعت لاستیک مصرف می شود، به سمت Green RPO که فاقد ترکیبات حلقوی است، برویم. این پروژه را از سال پیش استارت زدیم و امسال هم پیگیریم که بتوانیم محقق بکنیم و آن برشی که برای کارخانه های لاستیک تولید می کنیم، برش عاری از ترکیبات حلقوی باشد که برای انسان و محیط زیست مضر است.
 حسینی با اشاره به اینکه در بقیه محصولات آنچه که اینها را زیست سازگار می کند در واقع کمتر تجزیه شدن آنها در هنگام مصرف در موتور است، گفت: اگر بتوانیم روغن پایه و ترکیبات مواد افزودنی که به روغن موتور می زنیم را به حالتی پایدار کنیم که در داخل موتور تجزیه نشود و مجددا به چرخه صنعتی برگردد، این حلقه سیکل بسته است و عملا زیانی برای محیط زیست ندارد.
مدیرعامل ایرانول ادامه داد: در خالص سازی تولید روغن پایه از مواد فرّار استفاده می کنیم و سال گذشته در محصولی که برای پتروشیمی ها تولید کردیم، فاکتور IBP (اولین نقطه جوش) یعنی اولین جایی است که این محصول به جوش می آید و نمونه ای که از شرکتهای خارجی می گرفتند تا 330 درجه سانتیگراد بود و محصولی که ما در ایرانول تولید کرده و تحویل پتروشیمی ها دادیم اولین نقطه جوش تا 358 درجه سانتیگراد بالا رفت و پیروزی بزرگی برای ایرانول بود.
حسینی تصریح کرد: در حوزه توسعه محصولات دانش بنیان در بهمن ماه سال گذشته، سه مورد محصول در چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل کیش رونمایی کردیم و امسال هم برنامه داریم دو گرید از روغنهای موتوری را در فصل بهار رونمایی بکنیم که بالاترین سطح کیفی روغن موتور بنزینی و دیزلی است که هم اکنون با استانداردهای روز در دنیا مصرف می شود.
مدیرعامل ایرانول اظهار داشت: تولید خوب و قابل رقابت در عرصه های جهانی از نگاه تخصصی به صنعت می گذرد. خودم و بقیه کسانی که در این صحنه تصمیم گیر هستند باید به سمت نگاه تخصصی و استفاده از آدمهای متخصص در این حوزه ها حرکت بکنیم و غیر از این باشد داریم با سرنوشت مملکت و بیت المال بازی می کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عارف
همه این موارد قبلاً در شرکت نفت بهران تولید و به بازار عرضه شده است