۳
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۱۵۴۹۷۳
مدیرعامل پتروشیمی شازند در گفت و گو با "نفت ما" تاکید کرد: 

تخفیف و تعدیل نرخ خوراک به اجرای بهتر مسوولیت های اجتماعی‌ کمک می کند +فیلم

مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: آیا این مطالبه به حق نیست که خود مدیران عامل پتروشیمی ها توقع داشته باشند در بحث نرخ خوراک، یوتیلیتی و سوخت تخفیف و تعدیل قیمت برایشان صورت بگیرد که راحت تر بتوانند در حوزه مسوولیت اجتماعی هزینه بکنند.
فایل ویدیو
علیرضا خلیلی نیا، مدیرعامل پتروشیمی شازند در گفت و گو با "نفت ما" در خصوص ساخت بیمارستان 120 تختخوابی شازند، اظهار داشت: این بیمارستان مصوبه هیات دولت بوده و از محل مصوبات سفر اخیر رییس جمهور به استان مرکزی و شهرستان شازند است که در جریان آن پتروشیمی شازند مکلف شد که این بیمارستان را بسازد. 
خلیلی نیا با اشاره به اینکه یک تقسیم کاری بین بانک ملی، دانشگاه علوم پزشکی اراک و شهرداری شازند انجام شد، افزود: قرار شده بحث ساخت بیمارستان با پتروشیمی شازند، بحث تجهیز و تامین نیروی انسانی آن با علوم پزشکی اراک و بحث اختصاص زمین و کاربری هایش بر عهده شهرداری شازند باشد. 
مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: البته ساخت این بیمارستان فقط در قالب مسوولیتهای اجتماعی پتروشیمی شازند نیست چون بودجه مسوولیت اجتماعی پتروشیمی شازند جوابگوی ساخت این پروژه نبوده و باید در مسیر ساخت ابزارهای مختلفی کنار هم قرار بگیرند و از پتانسیل های دیگر هم استفاده بکنیم که در موعد  مقرر به اتمام رسیده و باعث خیر و برکت برای مردم منطقه باشد و همه صنایع مستقر در شهرستان شازند موظفند به مسوولیت های اجتماعی شان احترام بگذارند.  
خلیلی نیا در پاسخ به پرسش دیگر "نفت ما" مبنی بر اینکه نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی و کلا نمایندگان مجلس، مسوولان و مردم توقع دارند که شرکتهای پتروشیمی و صنعتی مستقر در حوزه شان طرحهای عمرانی درمانی، فرهنگی و آموزشی را در قالب مسوولیت اجتماعی اجرا کنند و آیا این مطالبه به حق نیست که خود مدیران عامل پتروشیمی ها توقع داشته باشند در بحث نرخ خوراک، یوتیلیتی و سوخت تخفیف و تعدیل قیمت برایشان صورت بگیرد که راحت تر بتوانند در حوزه مسوولیت اجتماعی هزینه بکنند. مضافا مانع دیگر مالیات بر صادرات مواد خام و نیمه خام صنعتی وضع شده که گریبان پتروشیمی ها را هم گرفته است، اعلام کرد: قطعا هرچقدر عواملی که باعث افزایش تولید و از آن طرف عایدی سود بیشتر شرکتها شود، مطلوب ماست و ابزارهای مختلفی دارد که یکی از این ابزارها بحث نرخ خوراک است و اگر خوراک را با قیمت مناسب تری تهیه بکنیم و پتروشیمی ها معضل خوراکها را نداشته باشد بهتر می توانند از پس مسوولیت اجتماعی شان برآیند. 
مدیرعامل پتروشیمی شازند با اشاره به اینکه امروز وضعیت خوراک نفتای شازند با تلاش همکاران مطلوب است که بایستی تداوم داشته باشد، ادامه داد: در این میان بحث قیمت خوراک هم باید تعدیل شود و ابلاغیه خوبی آقای فرزین رییس کل بانک مرکزی امسال اعمال کردند که پتروشیمی ها قیمت خوراک را بر مبنای 28.500 تومان دریافت بکنند که قطعا کمک می کند اقدامات مسوولیت اجتماعی به شکل بهتری انجام بشود. 
خلیلی نیا تصریح کرد: خوشبختانه بحث مالیات بر صادرات مواد خام و نیمه خام صنعتی هم از 5 درصد به (0.5) نیم درصد کاهش پیدا کرده و اگر این اتفاق نمی افتاد هم سهامداران ضرر می کردند و هم شرکتها با توجه به بالا رفتن قیمت صادراتی، دیگر توان رقابت با کشورهای دیگر را نداشتند و همین مساله باعث می شد که  صادرات کاهش پیدا بکند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی