۴
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۱۵۵۸۹۴

مجمع عمومی سال مالی ۱۴۰۱ پتروشیمی فارابی به روایت دوربین نفت ما + فیلم

شرکت پتروشیمی فارابی در پایان سال مالی ۱۴۰۲ از زیان انباشته خارج خواهد شد و چه بسا در مجمع سال آینده سود پایه هر سهم نیز تقسیم شود.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مجمع عمومی سال مالی منتهی به 1401/12/29 پتروشیمی فارابی، راس ساعت 10 صبح امروز 23 خرداد در مجتمع فرهنگی تلاش با حضور نمایندگان سهامداران حقوقی و سهامداران حقیقی برگزار شد.
در دستور کار جلسه مجمع، پس از استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی شرکت، صورتهای مالی دوره سال مالی 1401 شرکت به تصویب سهامداران و هیات مدیره رسید.
محمود فخرایی مدیرعامل پتروشیمی فارابی در گزارش خود، اظهار داشت: علیرغم افزایش 35 درصدی بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال 1401 که به 932 میلیارد تومان رسید، درآمدهای عملیاتی شفارا بالغ بر 998 میلیارد تومان شد که افزایش 31 درصدی داشت. همچنین سود خالص شرکت نیز همچون رقم 41 میلیارد تومان سال مالی قبل محقق و تثبیت شد که مخزن داری شرکت در تحقق این سود موثر بود.
فخرایی با اشاره به پروژه های در حال توسعه شرکت افزود: پروژه فیوماریک اسید از محل پساب صنعتی مجتمع با نرخ بازگشت 43 درصدی سرمایه که باعث خروج از لیست شرکتهای آلاینده می شود و پروژه تولید اتانول سوختی از متانول  با نرخ بازگشت سرمایه 28 درصدی در آینده چشم انداز روشنی برای سهامداران رقم خواهد زد.
مدیرعامل پتروشیمی فارابی ادامه داد: شرکت در پایان سال مالی 1402 از زیان انباشته خارج خواهد شد و چه بسا در مجمع سال آینده سود پایه هر سهم نیز تقسیم شود.
فخرایی در ادامه گفت: پتروشیمی فارابی با خروج از شرکتهای زیان ده خود به دلیل عملکرد مناسب پروژه ها و بازگشت به مدار تولید و سودآوری توانست جزو 20 شرکت برتر شستا در سال 1401 انتخاب بشود.
مدیرعامل پتروشیمی فارابی اعلام کرد: در حال حاضر تمام کاتالیست ها و تجهیزات مورد نیاز شرکت از داخل تامین می شود.
در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شفارا، موسسه حسابرسی داریا روش به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار آگهی ها انتخاب شد.
در مجمع فوق العاده این شرکت نیز ، افزایش سرمایه ثبت شده شرکت به 220 میلیارد تومان از محل مطالبات پتروشیمی فن آوران و پتروشیمی امیر کبیر مورد تایید هیات مدیره و سهامداران حاضر قرار گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی