۳
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۱۵۷۴۸۸
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با "نفت ما" تصریح کرد:

افزایش نامتناسب قیمت خوراک پتروشیمی باعث از دست دادن بازار جهانی می شود + فیلم

وقتی قیمت مواد اولیه و خوراک پتروشیمی ها افزایش غیر متناسب داشته باشد، شرکتهای پتروشیمی مزیت رقابتی شان را از دست می دهند.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ محمدرضا میرتاج الدینی نایب رییس دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش نرخ خوراک گازی و چالش دولت و مجلس در این زمینه اظهار داشت: قیمتگذاری متناسب برای خوراک پتروشیمی ها یکی از عوامل اصلی پایداری و توسعه این صنعت است و اگر ما قیمت خوراک پتروشیمی ها را  به صورت متناسب تعیین نکنیم، نمی توانیم سهم خودمان را در بازارهای جهانی حفظ کنیم.
میرتاج الدینی افزود: ما هم اکنون در بازار جهانی پتروشیمی، سهم داریم و وقتی قیمت مواد اولیه و خوراک پتروشیمی ها افزایش غیر متناسب داشته باشد، شرکتهای پتروشیمی مزیت رقابتی شان را از دست می دهند. از آنجا که نرخ خوراک یارانه ای است و باید در داخل قیمت کالاهای ساخته شده نهایی هم کنترل بشود، وقتی که خوراک یارانه ای به پتروشیمی ها داده می شود، در زنجیره ارزش و زنجیره تولیدی که بعد از آن ایجاد می شود  وکالایی که در داخل توزیع می شود، قیمتهای این کالاها نیز باید منطقی بوده و مبتنی بر خوراک و مواد اولیه یارانه ای باید باشد.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: در صادرات محصولات پتروشیمی هم دولت باید کنترل داشته باشد تا هم ظرفیت صادرات ما و هم مزیت رقابتی مان حفظ بشود و شرکتهای پتروشیمی هم که بسیاری از آنها متعلق به بخش خصوصی هستند، منافع ملی کشور را رعایت کنند.
نایب رییس دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد علت واگذاری قیمتگذاری خوراک به دولت توسط مجلس گفت: دولت قیمت خوراک را در بودجه آورده بود و به صورت روشن هم مشخص کرده بود که در چه حدی است. لذا، در کمیسیون تلفیق گفت و گوهای زیادی شد و اگر همان پیشنهادی که دولت آورده بود، تصویب می کرد در واقع مجلس و دولت با هم یک رقمی را تصویب کرده بودند.
میرتاج الدینی اظهار داشت: در نهایت خود مجلس آمد و گفت چون شرایط زمانی و نوسان قیمت، مرتبا در حال تغییر است، ما اختیار قیمت گذاری خوراک را به خود دولت بدهیم تا دولت با توجه به شرایط اقتصادی که پیش می آید، نسبت به خوراک پتروشیمی ها قیمتگذاری بکند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


به فکر کاهش تورم باشیم نه ... !!
نمایندگان تورم ساز به جامعه معرفی شوند !
نمایندگانی که وکیل مدافع شرکتهای ثروتمند هستند به جامعه معرفی شوند .
دولت با اقدامات عالی ، تورم تیرماه را به دو درصد رسانده است .
چرا مقابل اقدامات موفق دولت ، قرار میگیرید ؟
تبلیغات را فراموش کنید .
به کاهش تورم و کل جامعه فکر کنید .
خوراک و انرژی مجانی = کسری بودجه دولت = تورم
مساله ی به این سادگی را درک نمیکنید ؟ !
حاشیه سود 60 درصدی و نجومی پتروشیمیها را نمیبینید ؟
آیا این سود به جیب مردم و چند سهامدار کوچک میرود ؟
خیر
اینها به جیب مافیای پتروشیمی میرود .
و عاملیست برای فساد ، افزایش تورم و فاصله طبقاتی !!
مظلوم نمایی پتروشیمیها !!
سود نجومی پتروشیمی در سالهای اخیر
خط بطلانی بر هر گونه مظلوم نمایی پتروشیمیها است !
منصف
در کجای دنیا ، پتروشیمی حاشیه سود 60 درصدی !! دارد ؟