۳
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۱۶۰۲۴۴
مدیر پروژه های توسعه ای هلدینگ پتروپالایش اصفهان در گفت و گو با "نفت ما" اعلام کرد:(بخش ۲)

طرحهای پتروشیمی پتروپالایشگاه اصفهان تا سال ۱۴۰۷ به بهره برداری می رسد+ فیلم

با بهره برداری از پروژه DHT تولید گازوئیل پتروپالایشگاه اصفهان به ۲۶ میلیون لیتر در روز رسید
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما": مهندس علی موذنی، مدیر پروژه های توسعه ای (PMO) هلدینگ پتروپالایش اصفهان در گفت و گو با نفت ما در خصوص پروژه‌های پتروشیمی این مجتمع اظهار داشت: واحدهای پتروشیمی ما در RFCC  اجرا می شوند و در حال حاضر عملیات اجرایی آن آغاز شده و حدود ۵ درصد هم پیشرفت فیزیکی دارد. بر اساس برنامه ریزی که شده قرار است تامین مالی واحدهای پتروشیمی بر اساس درآمد مولدی که در واحدهای RHU  و RFCC  اتفاق می افتد، انجام بشود و تا سال ۱۴۰۷ کل واحدهای پتروشیمی پتروپالایشگاه اصفهان که در واقع زنجیره ارزش ما در  پروپیلن است به بهره برداری خواهد رسید.
موذنی در خصوص پروژه‌ DHT که اخیرا توسط رئیس جمهور افتتاح شد، تاکید کرد:پروژه‌ DHT مطابق برنامه‌ زمانبندی تا قبل از حضور آقای دکتر قدیری به عنوان مدیرعامل جدید، تا انتهای ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی‌ شده بود که به نرمال آپریشن برسیم. ولی با برنامه‌ریزی که کردیم از انتهای سال ۱۴۰۰ جلسات مستمری برگزار شد که بی ‌سابقه بود، در کارگروه‌های تخصصی 1200جلسه مدیریتی برگزار شد و دستاوردی که در این رابطه داشتیم این بود که توانستیم ۱۶ ماه زودتر یعنی تا شهریور ماه ۱۴۰۱ ترین 1 تصفیه گازوئیل و تا دی ماه ۱۴۰۱، ترین 2 آن را به بهره‌ برداری برسانیم.
مدیر پروژه های توسعه ای پ هلدینگ پتروپالایش اصفهان در مورد واحد DHT گفت: میزان تولید واحد DHT حدود ۱۰۰ هزار بشکه معادل ۱۶ میلیون لیتر در روز گازوئیل یورو۵ است که کل تولید پتروپالایشگاه را به 26 میلیون لیتر در روز با کیفیت یورو۵ رسانده است. ولی جالب توجه اینست که در ماههای گذشته، واحدهای مهندسی پالایشگاه اصفهان در این خصوص اقداماتی انجام دادند و طرح‌ هایی دادند که میزان خوراک این واحد افزایش یافته و در نتیجه میزان تولید آن به ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسیده و امیدواریم که همین روند ادامه پیدا کند.
موذنی در خصوص درآمدزایی واحد DHT  اعلام کرد: براساس تولید ۱۰۰ هزار بشکه در روز پیش بینی ما این بوده که میزان درآمدی که دارد، سود زود هنگام 19 هزار و 500 میلیارد تومانی نصیب کشور کردیم. البته این اتفاق را در کل پروژه ‌های مان داریم رقم می زنیم، یعنی در همه پروژه‌ های مان درحال کاهش زمانبندی اجرای پروژه هستیم، یعنی قراردادهایی که در حال حاضر با شرکت‌ها داریم مدیران عاملش را به امضای الحاقیه در جهت کاهش زمان دعوت می ‌کنیم و این کار در همه جای پالایشگاه در حال اتفاق افتادن است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی