۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۶۰۳۳۲
مدیرعامل پتروشیمی سبلان در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد:

بستن حساب پتروشیمی سبلان باعث جریمه در اقساط ارزی شد

کریمی گفت: به تعهدات خودمان طبق توافق پرداخت ماهیانه که با شرکت ملی گاز و سازمان مالیاتی داشتیم، عملاً پرداخت کرده ایم و واقعاً انتظار داشتیم حسابهای ما را باز کنند، ولی تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
فایل ویدیو
مهندس رضا کریمی، مدیرعامل پتروشیمی سبلان در گفت و گو با نفت ما در خصوص مسایل صنعت متانول کشور اظهار داشت: در سمینار متانول ایران که اخیرا برگزار شد یکی از مقالات برتر متعلق به پتروشیمی سبلان بود که با عنوان تولید آمونیاک از گاز پرچ ارائه شد.
کریمی با اشاره به اینکه صنعت متانول حمایت دولت را می طلبد افزود: قیمت متانول و قیمت خوراک از مشکلات همیشگی متانول سازان بوده و در این میان حساب شرکتهای متانولی به علت بدهی گاز بسته شده و این شرکتها را با چالش مواجه کرده است. لذا شرکتهای متانولی در پرداخت هزینه صادرات و حمل بار توسط کشتی ها با مشکل روبرو شده اند.  
مدیرعامل پتروشیمی سبلان گفت: اقدامات کارگروه و سمینار متانول باعث می شود که ما عملاً حرفی برای گفتن در دنیا داشته و بر قیمت متانول تاثیرگذار باشیم کما اینکه در دوسال گذشته با تشکیل کارگروه و قیمتگذاری در قیمت جهانی متانول موفق بودیم، در خصوص نرخ متانول و نحوه فروش به کشورهای هند و چین و یا مصرف کنندگان دیگر، عملاً 5 درصدی روی قیمتها افزایش ایجاد شد و بحث کاهش قیمت متانول ایران به دلیل تحریمها، توسط همین کارگروه متانول تا حدودی حل و فصل شد و انتظار داریم باز هم هماهنگی و همگرایی در خصوص فروش و قیمت متانول صورت بگیرد.
کریمی در مورد تاثیر بسته شدن حسابها بر پرداخت بدهی ارزی پتروشیمی سبلان با توجه به اینکه از فایننس چین هم استفاده کرده است، اعلام کرد: پتروشیمی سبلان که حدود ۸۵ درصدش فایننس بوده و۱۵ درصد هم آورده سهامدار که 49 درصد از بانک صادرات و 51 درصد از پتروفرهنگ تامین شده، ماهیانه اقساطی حدود 8 میلیون یورو داریم که باید پرداخت بکنیم وگرنه جریمه در نظر گرفته می شود.
مدیرعامل پتروشیمی سبلان با درخواست حمایت از دولت در خصوص تامین مالی طرح ها و پروژه هایی که مثل شرکت پتروشیمی سبلان تازه به تولید رسیده اند، ادامه داد: تاکنون حدود 50 درصد از بدهی های سبلان را پرداخت کرده ایم و حالا بدهیهای جاری هم سربار شده ولی عملاً به تعهدات خودمان طبق توافق پرداخت ماهیانه که با شرکت ملی گاز و سازمان مالیاتی داشتیم، عملاً پرداخت کرده ایم و واقعاً انتظار داشتیم حسابهای ما را باز کنند، ولی تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
کریمی گفت: با توجه به انجام تعهدات در پرداخت بدهی های معوق و جاری شرکت، نباید به شعار سال که رشد تولید است ضربه بزنیم. مضافا فروش و صادرات ما هر روزه توسط دولت رصد می شود و معوقات پرداختی به خاطر افزایش قیمت خوراک بوده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عامل ویرانی شده مدیرعامل