۲
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۱۶۰۵۱۹
مدیرعامل پتروشیمی دنا در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد: 

پتروشیمی دنا تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد

هاشمی گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر خیلی از طرحهای نیمه تمام یا با پیشرفت ۸۰ تا ۹۰ درصد دارند اینست که واقعاً سهامداران اطمینانی ندارند که بیایند باقیمانده‌ پول مورد نیاز برای اتمام پروژه را تزریق کنند، و همواره سوال و چالشی همچون آیا این مجموعه زیانده می شود یا سودده، برای آنها به وجود می آورد.
فایل ویدیو
 حسین هاشمی، مدیرعامل پتروشیمی دنا در گفتگو با "نفت ما" در خصوص زمان راه اندازی این پروژه متانولی اظهار داشت: درحال حاضر اغلب جبهه های کاری مجتمع پتروشیمی دنا فعال است و با برنامه ریزی که در زمینه تامین مالی که یکی از گلوگاه‌های اصلی پیشرفت پروژه بوده و همینطور تأمین کالا و تجهیزات انجام شده، در پایان سال 1403 و یا ابتدای ١۴٠۴ پتروشیمی دنا وارد پیش راه اندازی خواهد شد. هاشمی در مورد امضای تفاهمنامه تأمین مالی با نظام بانکی اعلام کرد: دو مورد تفاهمنامه بانکی امضا کرده ایم و در واقع منابع جدیدی را که البته قبلا اقدامات خوبی توسط همکاران ما در مجموعه انجام شده بوده را فعال کردیم، یکی موضوع بانک EIH  را برای پرداخت به ماشین سازی اراک فعال کردیم و حدود 20 میلیون یورو تسهیلات ارزی بانک EIH  بود که نهایی شد و طی ماههای آینده به ماشین سازی اراک پرداخت خواهد شد تا بتواند تجهیزات باقیمانده را به دنا تحویل بدهد. همچنین تسهیلاتی هم از محل طرحهای اولویت دار دولت درخواست کردیم که نهایی شده و از سمت بانک ملی، حدود 500 میلیارد تومان تسهیلات، طی ماههای آینده و به زودی در پروژه تزریق خواهد شد. 
مدیرعامل پتروشیمی دنا در خصوص اینکه چالشهای صنعت متانول کشور اعم از بحث عدم ثبات در نرخ خوراک و سوخت، وضع عوارض گمرکی بر صادرات متانول به عنوان یک کالای خام یا نیمه خام صنعتی چه تاثیری بر پروژه های در حال اجرای متانولی دارد، گفت: هرچیزی که باعث عدم ثبات در برنامه ریزی و پیش بینی پذیری سرمایه گذار بشود، باعث ایجاد چالش می شود. یعنی یکی از مشکلاتی که در حال حاضر خیلی از طرحهای نیمه تمام یا با پیشرفت 80 تا 90 درصد دارند اینست که واقعاً سهامداران اطمینانی ندارند که بیایند باقیمانده‌ پول مورد نیاز برای اتمام پروژه را تزریق کنند، و همواره سوال و چالشی همچون آیا این مجموعه زیانده می شود یا سودده، برای آنها به وجود می آورد. لذا، تغییرات مداوم در بحث نرخ خوراک این قبیل پتروشیمی ها، تأثیر مستقیمی در روند پیشرفت و تکمیل پروژه ها خواهد داشت.  
هاشمی تصریح کرد: عکس اقدام فوق هم صادق است، یعنی هرچه حمایت دولت از پروژه های در حال تکمیل بیشتر بشود و بتواند حمایتهای بهتری از این طرحها و سرمایه گذارانش داشته باشد تا زودتر تکمیل بشوند. به نظرم یکی از دلایلی که روند پیشرفت پروژه هایی مثل دنا، سیراف و بقیه پروژه ها در یکی دو سال گذشته که مطابق با برنامه نبوده، اینست که واقعاً سهامداران بعد از اینکه پول باقیمانده پروژه را تامین کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؛ مطمئن نیستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ریاکاری متوقف شود !!
سود پتروشیمیها نجومی است !!
ریاکاری متوقف شود !!
ریخت و پاش و سوء استفاده و وامهای کلان را کم کنید تا ...
سونامی خصوصی سازی!!
معادل دهها میلیارد دلار پتروشیمی متعلق به دولت(مردم) را در فرایند فاسد خصوصی سازی به باد داده اند ، حال برای دریافت یک وام بیست میلیون دلاری خوشحال هستند !!