۳
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۱۶۴۷۹۰
مدیرعامل نفت سپاهان در گفت و گو با نفت ما تاکید کرد: 

قیمت گذاری محصولات روغن موتور نیاز به تجدید نظر اساسی دارد

امین دهقان گفت: همکاران من در گذشته سعی کرده اند این چالش را با راه‌اندازی شرکت کیمیا اسپیدی و پخش مویرگی و مستقیم به اتوسرویسها جبران کنند که باعث افزایش هزینه‌ های زیادی شده منتها آنچنان که انتظار داشتیم جواب نداده و به نظر من باید در سیاستگذاری و قیمت‌گذاری محصولات روغنی یک تجدیدنظر اساسی انجام بشود.  
فایل ویدیو
 دکتر فرهاد امین دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در گفت و گو با نفت ما در مورد آخرین وضعیت و کم و کیف پروژه های توسعه ای FRW، TDAE، HDT اظهار داشت: این سه پروژه‌ مربوط به سنوات گذشته است که در شرکت نفت سپاهان طراحی شده بود. پروژه‌ FRW پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و آن را در سال جاری افتتاح خواهیم کرد، البته بخشی از اجرای پروژه که مربوط به زمان اورهال است نیاز به هماهنگی دارد. 
امین دهقان افزود: پروژه‌ HDT ، هم اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هدفگذاری شده که در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد و کشور از واردات روغن‌های گروه 2 و 3 بی‌نیاز خواهد شد. پروژه‌ TDAE هم حدود ۲6،7 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  در سال ۱۴۰۵ وارد مدار تولید شده و روغن سبز وارد بازار خواهد کرد. 
مدیرعامل نفت سپاهان مجموع سرمایه گذاری این پروژه‌ها را تاکنون بالای۶۰ میلیون دلار اعلام کرد. 
نایب رییس هیات مدیره نفت سپاهان در مورد پروژه‌ SDT گفت: پروژه‌ SDT پروژه ای است که تعریف شده اما هنوز آغاز نشده و پروژه‌ مشترک بین شرکت نفت سپاهان و شرکت نفت جی است که هماهنگی‌های اولیه  برای دریافت زمین انجام شده و یکسری هماهنگی هم با پالایشگاه نفت اصفهان نیاز دارد که در حال انجام این موارد هستیم و جزء پروژه‌های تعریفی در سال‌های بعد است که پس از بهره برداری، تولید مشترکی بین دو شرکت در زمینه تولید روغن موتور و قیر باکیفیت خواهد بود.  
امین دهقان در خصوص راهبرد نفت سپاهان در سال جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: در صنعت روانکار با توجه به اینکه بازار داخلی توسط پالایشگاه‌های فعال خصوصی این صنعت کاملا قابل اشباع است و بیشتر از ظرفیت نیاز داخلی، تولیدات وجود دارد، لذا برای جهش تولید نیاز به حمایت از صادرات است و فکر می‌کنم اگر حمایت‌ وزارتخانه‌های مختلف یا نهادهای مختلف دولتی، از بخش صادراتی صنعت انجام بشود قابلیت تولید روغن‌هایی با کیفیت بهتر و با ارزآوری بیشتر در این صنعت به‌خوبی وجود دارد. 
مدیرعامل نفت سپاهان در مورد چالش قیمتگذاری روغن موتور توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده تاکید کرد: این موضوع دو بخش دارد. یکی اینکه ما تلاش کرده ایم این هدف‌گذاری و قیمت‌گذاری، به قیمت مصوب باشد تا مصرف‌کننده روغن موتور را با قیمت مناسبی دریافت کند منتها در عمل مصرف‌کننده روغن‌ موتور را با قیمتی که مصوب سازمان حمایت است دریافت نمی‌کند. لذا همکاران من در گذشته سعی کرده اند این چالش را با راه‌اندازی شرکت کیمیا اسپیدی و پخش مویرگی و مستقیم به اتوسرویسها جبران کنند که باعث افزایش هزینه‌ های زیادی شده منتها آنچنان که انتظار داشتیم جواب نداده و به نظر من باید در سیاستگذاری و قیمت‌گذاری محصولات روغنی یک تجدیدنظر اساسی انجام بشود.  
امین دهقان در خصوص راهبرد نفت سپاهان در عرضه روغن موتور به اتوسرویسهایی با برند این شرکت گفت: در مورد این موضوع در گذشته‌ هم در شرکت صحبت شده، ما هم تلاش کردیم که بتوانیم به مصرف‌کننده روغن موتور باکیفیت اصلی و با قیمت مناسب برسانیم و یکی از راهکارهای شرکت نفت سپاهان در آینده همین مورد می تواند باشد، ولی نیازمند تحقیق بیشتر است که واقعا چند درصد از بازار را می شود از این طریق پوشش داد. به هرحال کاری است که نیاز به شبکه‌ گسترده‌، سرمایه‌گذاری بالا و مشارکت‌ گروه‌های فعال در این صنعت دارد. جلساتی برگزار کرده ایم که اگر به این نتیجه برسیم که بتوانیم واقعا خدمات بیشتری به مصرف‌کننده عرضه کنیم، حتما انجام می‌دهیم. 
مدیرعامل نفت سپاهان در مورد چالشهای صادراتی فراروی شرکت متبوع خود گفت: سال گذشته نفت سپاهان ۷۴۱ هزار تن محصول تولید کرد و با ظرفیت کامل کارخانه، کار کرد و از این میزان 500 هزار تن به ارزش 400 میلیون دلار صادرات و ارزآوری داشت. در بحث صادرات نیاز به حمایت‌های بیشتر داریم. ما در بحث عوارضی که بر صادرات گذاشته شده، در بخشهایی دارد به صنعت ما ضربه می‌زند، مثلا بخشی از محصولات ما نیاز داخلی ندارد ولی بر روی آن عوارض صادراتی وضع شده است، لذا برای اینکه بتوانیم در بازارهای جهانی باکیفیت بهتر و با رقم‌های بالاتری، ارزآوری بیشتری داشته باشیم، اینگونه موارد نیاز به بازبینی دارد و تلاش می‌کنیم از طریق وزارتخانه‌ها و نهادهای مسوول و ذیربط این موارد را پیگیری و رفع نماییم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه