۳
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۶۴۸۱۸
مدیرعامل پتروشیمی کوروش در گفت‌و‌گو با نفت ما:

جذابیت طرح جایگزین پتروشیمی کوروش باعث تقاضای مشارکت در پروژه شده است

رشدی بنام گفت: خوشبختانه جذابیت طرح جایگزین پتروشیمی کوروش باعث شده تقاضاهای مشارکت در پروژه از طریق مشارکت شرکت‌های توانمند بخش خصوصی واقعی در سهامداری دریافت شود.
فایل ویدیو

بهرام رشدی بنام، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کوروش در گفت‌وگو با نفت ما در خصوص تامین مالی پروژه VCM/PVC پتروشیمی کوروش با مشارکت بخش خصوصی اظهار داشت: بانک کارآفرین به عنوان سهامدار اصلی با ورود بخش خصوصی توانمند که اهلیت اجرای طرح‌های پتروشیمی را داشته باشد، تعصبی در کنترل و مدیریت پتروشیمی کوروش ندارد، لذا با رقیق کردن سهم و ورود و مشارکت بخش خصوصی طرح PVC اجرا خواهد شد.
عضو هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی کوروش در مورد تامین تجهیزات و اشتغال‌زایی پروژه VCM/PVC گفت: با توجه به اینکه یک پلنت دست دوم خریداری شده، تمام تاسیسات فرآیندی را با خود دارد و با توجه به تغییر اقلیمی، جداسازی تاسیسات توسط شرکت ذیصلاح انجام شده و تجهیزات جایگزین تامین و نصب خواهد شد. پس از بهره‌برداری از پروژه هم اشتغال‌زایی مستقیم 500 نفری را خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کوروش در خصوص راهبرد این شرکت برای تحقق شعار سال تصریح کرد: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۳ توسط مقام‌ معظم‌ رهبری مدبرانه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی مزین شده، می‌توان این خبر خوب را داد که خوشبختانه جذابیت طرح جایگزین پتروشیمی کوروش باعث شده تقاضاهای مشارکت در پروژه از طریق مشارکت شرکت‌های توانمند بخش خصوصی واقعی در سهامداری دریافت شود.
عضو هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی کوروش افزود: لذا با در نظر گرفتن شعار امسال و مصالح اقتصادی با مشارکت مردمی (یعنی بخش خصوصی واقعی) پروژه جایگزین طرح VCM/PVC اجرایی می‌شود و طی 2.5 سال گام بزرگی ‌حدود 30 درصدی در جهش تولید PVC در کشور خواهد داشت که امروز فقط چهار تولید‌کننده داخلی دارد، برداشته‌می‌شود. هم جهش تولید را رقم خواهیم زد و هم مشارکت مردمی را در این جهش تولید خواهیم‌داشت.
رشدی بنام افزود: با هماهنگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان متولی و ‌‌نهاد حاکمیتی صنعت جهت اخذ مجوزات لازم اقدام شده که خوشبختانه موافقت مدیریت برنامه‌ریزی و مدیریت سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و تعهدات این شرکت در اجرای طرح VCM/PVC رسما به ما ابلاغ شده‌است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کوروش ادامه داد: مذاکرات خوبی با مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران عامل محترم شرکت‌های پتروشیمی ذیربط برای تامین خوراک طرح صورت گرفته و نتایج مطلوب و ‌‌قابل برنامه‌ریزی حاصل شده‌است.
رشدی بنام تاکید کرد: تصمیم به موقع در خصوص خروج از طرح PDH موجب شد که کلیه هزینه‌ها و عملیاتی همچون سوله‌ها و کارگاه‌ها که در سایت پتروشیمی کوروش انجام شده کاملا در طرح pvc قابل استفاده باشد.
عضو هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی کوروش گفت: گله هایی در میان سرمایه‌گذاران واحدهای مصرف کننده PVC وجود دارد که به دلیل کمبود محصول PVC در کشور اجازه ایجاد یا توسعه صنایع مصرف کننده PVC داده نشده‌است، لذا با در مدار تولید قرار گرفتن واحد PVC پتروشیمی کوروش این دست مشکلات کشور نیز حل خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عسگری
شما هم برای بزخری آقای م ع ف سفارشی خبر تهیه می کنید ؟
سربازان گمنام در این پرونده پرفساد روزی سراغ شما هم خواهند آمد !
ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه