۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۱۱۷۲۲۷

فرانسه بدون اجازه آمریکا گامی برنمی‌دارد

راغفر گفت: سیاست‌گذاران كشور در سال‌های گذشته همواره ساده‌ترین راه‌حل مشكل درآمدی كشور را كه فروش نفت و مواد خام دیگر است دنبال كرده‌اند و به دیگر امور توجه زیادی نكرده‌اند.
حسین راغفر
حسین راغفر
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا گفت: پیشنهاد راه‌اندازی خط ۱۵ میلیارد دلاری از سوی فرانسوی‌ها برای كنترل و به تعبیر خودشان مهار ایران است، چون بارها در ماه‌های گذشته مسؤولان آمریكایی اعلام كرده‌اند كه فرانسه بدون مشورت و اجازه با این كشور نمی‌تواند قدمی موثری بردارد.

حسین راغفر افزود: به شخصه با تك تك پیشنهادات ارائه‌شده طرف‌های غربی به ایران بدبین هستم اما اگر فرصت‌هایی برای كشورمان پیش آید كه بتوانیم از آن استفاده كنیم باید این كار را انجام بدهیم. با این حال راه‌حل اصلی این امر فروش نفت نیست، چون این امر تله است كه از دیگر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های كشور مغفول بمانیم.

وی ادامه داد: سیاست‌گذاران كشور در سال‌های گذشته همواره ساده‌ترین راه‌حل مشكل درآمدی كشور را كه فروش نفت و مواد خام دیگر است دنبال كرده‌اند و به دیگر امور توجه زیادی نكرده‌اند. به همین دلیل در مقابل كوچك‌ترین تهدید خارجی، كشور با مشكلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شود.

منبع:  اقتصادما 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی