۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۱۱۹۳۵۱

تحریم تاثیری بر صادرات محصولات پتروشیمی نداشت

دشتی مهمترین راهکار را برای عبور از تحریم ها یکپارچگی شرکت های تخصصی فعال دانست و افزود: یکسان سازی رویکرد فعالان این حوزه به افزایش بازار های هدف و عبور از تحریم ها کمک شایانی می کند اما با توجه به خصوصی بودن تعداد چشم گیری از شرکت ها این امر دشوار است.
عبدالرسول دشتی
عبدالرسول دشتی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  عبدالرسول دشتی معتقد است که هیچگاه تحریم و دیگر عوامل خارجی نتوانسته اختلالی در صادرات پتروشیمی کشور ایجاد کند و بازار های هدف همچنان به قوت خود باقی مانده است.

عبدالرسول دشتی کارشناس حوزه نفت و انرژی  اظهار کرد: کشور ما پس از انقلاب اسلامی تاکنون مورد تحریم های بیشماری با بهانه‌های مختلف قرار گرفته اما هیچگاه شرایط این چنینی باعث ایجاد التهاب در مدیریت و حفظ سازوکار ها نشده است.

دشتی با اشاره به اینکه پتروشیمی ها بیشترین حجم از صادرات کشور ما را تشکل داده است، گفت: صادرات، بیشترین حساسیتی است که تحریم ها می تواند نسبت به کشور ایجاد کند اما ایران هر ساله بر حجم صادرات خود می‌افزاید.

وی مهمترین راهکار را برای عبور از تحریم ها یکپارچگی شرکت های تخصصی فعال دانست و افزود: یکسان سازی رویکرد فعالان این حوزه به افزایش بازار های هدف و عبور از تحریم ها کمک شایانی می کند اما با توجه به خصوصی بودن تعداد چشم گیری از شرکت ها این امر دشوار است.

کارشناس حوزه انرژی تشریح کرد: هرچند که شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان شرکتی مادر تخصصی باید مرجعی برای تشریح اعمال سیاست و مدیریت فعالان این بازار باشد اما برای استفاده حداکثری از موقعیت های طلایی، همراهی و یک صدایی تمام شرکت ها نیاز است.

دشتی اضافه کرد: مدیریت نیاز بازار های هدف یکی از روش های تکنیکی برای تجارت متداوم تلقی می شود، از‌این‌رو با پیش گرفتن این رویکرد می توان چگونگی عرضه مواد پتروشیمی به بازار را جهت‌دهی و در دست گرفت.

وی معتقداست: یکپارچگی در تصمیم های مهم و عملکرد به هنگام مزیت های دیگری همچون افزایش اقتدار و اعتبار کشور برای حضور در بازار های جدید را رقم می‌زند.

کارشناس حوزه انرژی تاکید کرد: به طور حتم اقدام مجزا هر یک از هلدینگ های تخصصی برای گسترش بازار هدف نمی تواند نتیجه مطلوبی را حاصل کند.

دشتی در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر فاش شدن نحوه مبارزه با تحریم ها به علت تصمیم های دیپلماسی که در دوره تحریم های پیشین اخذ شد، گفت: کشور در هر دوره ای از تحریم ها با جهت گیری مشتریان کالا های صادراتی خود رو به رو بوده، از‌این‌رو تغییر راهکار امری بدیهی است و برخورد های دیپلماسی اثری بر چگونگی حفظ و توسعه بازار هدف نمی گذارد.

وی ابراز کرد: در تمام طول تاریخ صرفه تجاری محصولات صادراتی ایران به اثبات رسیده و نتیجه این موضوع را می توان در وجود مشتریان ثابتی همچون هند، چین، کشور های جنوب شرقی آسیا و .. مشاهده کرد.کارشناس حوزه انرژی مطرح کرد: مواد پتروشیمی، مورد نیاز تمام اقتصاد های جهان است از این رو با تحریم این محصول اقتصاد سایر کشور های جهان هم متضرر خواهند شد.

دشتی در پایان سخنان خود طی این گفت و گو یادآور شد: با پیشرفت تکنولوژی و رشد تولید نیاز به محصولات پتروشیمی هم ارتقاء میابد و در واقع این مزیت ضامنی برای بقای بازار آینده است.
 

منبع: پایگاه خبری اگزیم نیوز
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی