۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۱۱۹۷۸۸

واردات سیگارهای قاچاق مهمترین عامل ضربه زدن به تولید داخلی و اشتغال

دکتر سیاوش افضلی مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت دخانیات ایران با حضور سرزده در بازار فروش محصولات دخانی واقع در خیابان مولوی تهران، از نزدیک با فعالین عمده و خرده فروشان محصولات دخانی دیدار و گفتگو کرد.
واردات سیگارهای قاچاق مهمترین عامل ضربه زدن به تولید داخلی و اشتغال
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   در این بازدید چند ساعته، فعالین بازار محصولات دخانی ضمن بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در این صنف، فضای کسب و کار این حوزه از اقتصاد کشور را به علت ورود محصولات قاچاق ارزان قیمت با حاشیه سود بالا و عرضه نامناسب محصولات داخلی و نبود حاشیه سود مناسب در این محصولات، نابسامان و با معضلات جدی توصیف کردند.

در ادامه بازدید، فعالان بازار از توزیع فراوان و انبوه سیگارهای قاچاق در بازار مصرف کشور و گسترش تولید و فروش برندهای جعلی با نام شرکت دخانیات ایران هشدار دادند و خواهان جلوگیری و ممانعت از تولید و توزیع غیر قانونی این نوع از محصولات و برخورد جدی و قانونی با این پدیده در بازار شدند که موجبات افت در فروش محصولات تولید داخل را فراهم می سازد.

فروشندگان نیز خواهان توجه جدی مسئولین فروش به نظرات این صنف شدند و اعلام داشتند که شرکت دخانیات ایران به لحاظ قدمت تاریخی حدود یکصد سال و جایگاه مهمی که بعنوان یک شرکت ایرانی در تامین نیاز مصرف بازار کشور دارد، شایسته سهمی به مراتب بیشتر از وضعیت فعلی بوده و تاکید داشته که کیفیت محصولات و ثبات قیمت در کم شدن قاچاق حائز اهمیت است.

همچنین فروشندگان ضمن قدردانی و استقبال از حضور بی سابقه مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در بازار، با توجه به وضع موجود صنعت دخانیات درخواست داشتند تا ساز و کاری جهت افزایش تمایل قاچاق فروشان به فعالیت های اقتصادی و قانونی و همکاری با شرکت دخانیات ایران ایجاد شود.

گفتنی است، فعالین بازار فروش محصولات دخانی و فروشندگان رسمی در بازار، خواهان برگزاری جلسه هم اندیشی با حضور مدیر عامل شرکت و مدیران و مسئولین بخش فروش شرکت دخانیات ایران شدند که با استقبال و موافقت دکتر افضلی همراه و مقرر گردید در اسرع وقت این جلسه در محل شرکت دخانیات ایران برگزار و راه کارها برای بهبود شرایط جهت همکاری های بلند مدت و حمایت از اشتغال و تولید داخلی مورد بررسی قرار گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی