۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۱۲۲۰۳۹
بی‌پرده و صریح با دروازه‌بان ملی‌پوش گچسارانی

چه بلایی بر سر تیم نفت آمد

دروازه‌بان ملی‌پوش خاطرنشان کرد: در حالی که همین مشکلات باعث می‌شود تیمی مثل شهرداری یاسوج با آن همه ظرفیت و آن هوادار پرشور و فهیم یاسوجی برای همیشه از عرصه و صحنه فوتبال کشور محو شود و یا تیمی مثل نفت و گاز گچساران به جایگاه واقعی با داشتن آن هوادار خاص و درجه یک و دارای شور و شعور بالای فوتبالی نرسد.
چه بلایی بر سر تیم نفت آمد
ملی‌پوش گچسارانی از مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد و رسانه‌های استان به صراحت و بی‌پرده انتقاد کرد.
 استان کهگیلویه و بویراحمد هر چند یکی از استان‌های کوچک کشور از لحاظ جمعیت و وسعت به شمار می‌رود اما سرشار از استعدادها و ظرفیت‌ها اعم از ظرفیت‌های خدادادی و منابع و به ویژه آکنده از استعدادها و نیروی ناب انسانی است که گاه این حجم از استعدادها با استان‌های وسیع‌تر و پرجمعیت‌تر نه تنها برابری می‌کند بلکه بیش از بسیاری نقاط کشور نخبه  و نیروی انسانی کارآمد دارد.
 
وقتی جفا به حق نخبگان می‌کنیم
 
استعدادهای درخشان و نخبگانی که اکنون در جای جای کشور مشغول افتخارآفرینی برای ایران اسلامی هستند چه در حوزه پزشکی و ورزشی و علمی و دانشگاهی و چه نخبگان سیاسی و فرهنگی که خوش می‌درخشند و نامی رفیع و سترگ برای استان خود به جا گذاشته‌اند نخبگانی مثل دکتر سید علی ملک‌حسینی‌ پدر پیوند کبد ایران، دکتر نیک‌اقبالی‌ و آیت‌الله العظمی سید کرامت‌الله ملک‌حسینی فخر عالم اجتهاد جنوب کشور و در ورزش چهره‌هایی مانند محمدرشید مظاهری و میلاد غریبی و شبنم بهشت بانوی اول فوتبال ایران در سال‌های نه چندان دور؛ خداداد افشاریان و نوذر رودنیل، محمد راهی و روح‌الله شریفی و سایرین که کمتر از آن‌ها گفته می شود و این جفایی است که در حق نخبگان خود کرده‌ایم.
 
صحبت امروز ما در خصوص فوتبالیست و دروازه‌بانی سرشناس است که اکنون در ایران جز 3 دروازه‌بان برتر فوتبال محسوب می‌شود.

«محمدرشید مظاهری» دروازه‌بانی که توانست اعتماد کارلوس کی‌روش را به خود جلب کند و مسافر جام جهانی روسیه شود فعالیت ملی خود را با بازی برای تیم ملی زیر ۲۱ سال آغاز کرد.
 
او در بازی‌های آسیایی گوانگژو برای تیم ملی زیر ۲۳ سال به میدان رفت محمدرشید مظاهری نخستین بازی ملی خود را برای ایران در تاریخ ۵ فروردین ۱۳۹۵ مقابل تیم ملی هندوستان انجام داد دروازه‌بانی که در تیم‌های مطرح کشور سنگربان بود و سال‌ها برای ذوبی‌های اصفهان خوش درخشید و اکنون در یکی از پر هوادارترین تیم‌های ایران و آسیا یعنی تراکتورسازی تبریز در چارچوب دروازه از کیان فوتبال تبریز حفاظت می‌کند
 
نایب قهرمانی در لیگ برتر ۹۷–۱۳۹۶ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان قهرمانی در جام حذفی ۹۴–۱۳۹۳ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان قهرمانی در جام حذفی ۹۵–۱۳۹۴ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان قهرمانی در سوپر جام ۱۳۹۵ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان از افتخارات ان دروازه‌بان ملی‌پوش گچسارانی به شمار می‌رود.
 
به احترام سربازان سلامت و مردم شهر و دیارم در خانه ماندم
 
همین چند روز پیش به مناسبت روز دروازه‌بان احوال سنگربان کهگیلویه و بویراحمدی و فرزند شهرستان گچساران را جویا شدیم با وی گفت‌وگویی در 2 بخش انجام دادیم که یک بخش در خصوص کلیت فوتبال و وضعیت کنونی فوتبال ایران و لیگ برتر و بخش دیگر در خصوص موضوعات استانی و مشکلات حوزه ورزش کهگیلویه و بویراحمد بود.
 
مظاهری ابتدا به وضعیت کشور در روزهایی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده اشاره کرد و گفت: یکی از کسانی بودم که به دلیل شیوع ویروس کرونا به توصیه‌های پزشکان و دلسوزان سلامت مردم توجه کردم به شهر و دیار خودم گچساران که وابستگی و علاقه شدیدی به آنجا دارم نیامدم تا مشکلی از این بابت برای همشهریانم ایجاد نکنم و خلاصه سلامت مردم را فدای گشت و گذار در بهار و طبیعت زیبای دیارم نکنم.
 
اوضاع و احوال استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر گچساران را این روزها بیش از گذشته پی‌گیری می‌کنم و خدا را شکر استان وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط کشور در بحث شیوع ویروس دارد.
 
وی با بیان این که اکنون تمرینات خود را به صورت اختصاصی و در خانه و همچنین به صورت انفرادی با رعایت همه دستورات پزشکی انجام می‌دهم، افزود: خوشبختانه آمادگی خوبی پیدا کرده‌ام اما تمرینات گروهی و تیمی چیز دیگریست و هرگز تمرین انفرادی با تمرین تیمی و گروهی برابری نمی‌کند.
 
سیاسیون تیتر یک رسانه‌ها/نخبگان را فراموش کرده‌ایم
 
دروازه‌بان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در ادامه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد را با همه وجودم دوست دارم و اگر موفقیتی در کار بوده به لطف همین مردم و تشویق‌ها و حمایت‌های صمیمانه آن‌ها بوده است گفت: استان ما از نظر استعداد فوتبالی هیچ کم و کاستی ندارد حتی می‌توانیم استان را با بزرگترین استان‌های کشور از نظر استعداد فوتبالی مقایسه کنیم.
 
این دروازه‌بان ملی‌پوش فوتبال ایران انتقاد خود از مسوولان استانی و رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد را از اینجا شروع کرد که برای سیاست و سیاسیون تا بخواهی وقت می‌گذارند اما به عرصه‌های دیگر از جمله ورزش و فوتبال و حوزه مشکلات مردم که می‌رسند کم لطفی زیادی دیده می‌شود.
 
مظاهری با اشاره به اینکه  حرف زدن از چنین موضوعی هم خودم و هم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را اذیت می‌کند این‌گونه اظهار کرد که نمی‌شود برخی از حقایق را نگفت اگر نگوییم فکر می‌کنند همه چیز سر جای خود قرار دارد و هیچ مشکلی نیست و روند اشتباه خود را ادامه می‌دهد.
 
پرسیده‌اید چرا تیم شهرداری یاسوج محو شد/چه بلایی بر سر تیم نفت آمد
 
دروازه‌بان ملی‌پوش خاطرنشان کرد: در حالی که همین مشکلات باعث می‌شود تیمی مثل شهرداری یاسوج با آن همه ظرفیت و آن هوادار پرشور و فهیم یاسوجی برای همیشه از عرصه و صحنه فوتبال کشور محو شود و یا تیمی مثل نفت و گاز گچساران به جایگاه واقعی با داشتن آن هوادار خاص و درجه یک و دارای شور و شعور بالای فوتبالی نرسد.
 
وی با بیان نمونه‌ای از اجحاف به نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد از محمد راهی کمک داور ملی فوتبال ایران نام برد و گفت: کدام کمک داور را در لیگ برتر فوتبال ایران سراغ دارید که بیش از 10 بازی در لیگ امسال قضاوت کرده باشد؟ در حالی که راهی کمک داور هم استانی 17 بازی که تعداد زیادی از آن‌ها از جمله سخت‌ترین بازی‌های لیگ برتر بوده را قضاوت کرده و کمترین مشکل را برای فوتبال ایجاد کرده است.
 
اسم‌های بزرگی که در هیاهوی سیاسی‌کاری گم شده‌اند
 
وی گفت: سوال من این است که چرا مسوولان و رسانه‌های استان ما هیچ چیزی از این داور ارزشمند فوتبال ایران نمی‌گویند در حالی که از نظر من که در متن لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارم او بهترین کمک داور کنونی فوتبال کشور است اما در استان خودش جایگاهی بین رسانه‌ها و مسوولان ندارد.
 
مظاهری ادامه داد: کمیته داوران و هیات فوتبال فوتبال استان و سایرین از جمله رسانه‌ها چه صحبتی در مورد او داشته‌‌اند در صورتی که در همین فوتبال داوران و بازیکنانی داریم که مسوولان و رسانه‌های ما اسم آن‌ها را حتی نشنیده‌اند قائم اسلامی‌خواه؛ بابک مرادی، سید محمد حسینی، فرشید پاداش، میلاد غریبی و خشتان که از بهترین بازیکنان لیگ برتر و لیگ یک بوده‌اند و دیگرانی که از آن‌ها اسم نیاورده‌ام.
 
 
 
داستان تماس عجیب با دروازه‌بان ملی‌پوش/آقایان همه چیز را فراموش کرده‌اید!
 
دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتبال تراکتور تبریز در ادامه با ابراز ناراحتی و انتقاد از رسانه‌های استان چنین ابراز ناراحتی می‌کند و می‌گوید که شبکه استانی با من تماس می‌گیرند و می‌گویند شماره تلفن فلان دروازه‌بان را برای دعوت حضوری در برنامه استانی می‌خواهیم! قضاوت را به مردم می‌سپاریم که با خود چه کرده‌ایم.
 
وی خطاب به رسانه‌های استان گفت: کمبودی برای حضور در برنامه‌های شبکه استان ندارم چرا که در برنامه‌ شبکه آبادان و اهواز و اصفهان و تهران و تبریز و همه شبکه‌های کشوری حضور داشته‌ام اما بحث این است چرا برای فرزندان خودمان ارزش قائل نیستیم.
 
مظاهری افزود: در استان ما دروازه‌بان و بازیکن هم استانی و ملی‌پوش خودشان را نمی‌بینند در عوض از او شماره تلفنی بازیکنی دیگر را می‌خواهند که به جز فرصت‌سوزی و نخبه‌کشی چه معنی دیگری دارد.
 
نخبگانی که منکوب شده‌اند/رسانه‌هایی که عینک سیاسی‌کاری زده‌‌اند
 
این بازیکن ملی‌پوش فوتبال ایران می‌گوید: وقتی رسانه‌ها و سایت‌های استانی را رصد می‌کنم همه حرف از فلان نماینده و آدم سیاسی می‌زنند به فکر مردم خودشان نیستند و کاری هم به نخبگان استان ندارند در معرفی استان خودشان هیچ قدمی بر نمی‌دارند تاسف می‌خورم و از همین جا می‌گویم با ادامه چنین روندی استان همچنان درجا می‌زند و انتظار پیشرفت و رفع محرومیت را هم نداشته باشیم.
 
وی گفت: چرا این عده باید در راس امور قرار گیرند درست است که زد و بند وجود دارد اما شور این زد و بندها در استان ما درآمده است، چرا رسانه‌های استان فرزندان خودشان را مطرح نمی‌کنند همین رسانه‌های استان هستند که باعث شده‌اند کسی به استان ما توجهی نکند رسانه‌های استان باید به نخبگان خودشان اعتماد به نفس بدهند اما چنین چیزی که دیده نمی‌شود هیچ، حتی نخبه خودشان را زیر پا له می‌کنند.
دروازه‌بان ملی‌پوش حاضر در جام جهانی روسیه گفت: هر وقت وارد فلان سایت استان شدم یا در مورد نماینده یا اندر احوالات فلان فرد سیاسی مطلب نوشته دریغ از اینکه در رسانه‌های استان به همه جوانب توجه شود و به استعدادهای خودشان اعتماد به نفس بدهند.
 
 
تفاوت رسانه در 2 استان/ماجرای تماس آقای منشی و دفتردار
مظاهری با بیان تفاوت‌های که میان رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد و رسانه تبریز وجود دارد اظهار کرد: رسانه‌های تبریز را مثال می‌زنم موقعی که یک داور آن‌ها فقط یک بازی در لیگ برتر کمک داور است تمام کانال‌های تراکتور و ماشین‌سازی و سیاسی و غیر سیاسی در مورد این کمک داور و افتخار او صحبت می‌کنند از شما می‌پرسم کدام رسانه استان ما در مورد راهی و امثال راهی‌ها صحبت کرده است.
 
وی خطاب به مسوولان گفت: آقایان مسوول در استان کهگیلویه و بویراحمد آیا می‌دانید که امثال راهی و غریبی و اسلامی‌خواه و سایرین چه مسیری طی کرده‌اند تا به این نقطه رسیده‌اند؟ چه سختی‌ها و مشقت‌هایی تحمل کرده‌اند؟ اگر شماها بودید همان اول کار کنار می‌کشیدید پس بیاید و به نخبگان استان خودتان جفا نکنید.
 
وی در ادامه به جام جهانی و اتفاقات پس از آن اشاره کرد و گفت: بعد از جام جهانی و مدت‌ها بعد فقط یک نفر منشی یا دفتردار آقای مدیرکل تماس گرفت و گفت که می‌خواهیم از شما تجلیل کنیم.
 
وقتی از جام جهانی برگشتیم حتی تماشاگرانی که برای تفریح و دیدن بازی‌ها به روسیه رفته بودند مورد استقبال قرار گرفتند دریغ از یک دست‌مریزاد خشک و خالی،
 
بی‌معرفت کیست؟
 
وی خطاب به مسوولان استان گفت: ما بی‌معرفت نیستیم، بی‌معرفت ما هستیم یا شما که باید در اصفهان منتظر می‌ماندم تا یک تماس بگیرید و احوالی بپرسید، بعد از یک ماه که بازی‌ها شروع شد یادشان آمده بود که ما هم هستیم، راستی آن موقعی که از جام جهانی برگشتیم کجا بودید؟
 
دروازه‌بان کهگیلویه و بویراحمدی تیم تراکتور تبریز گفت: خیلی جاها می‌توانستم مصاحبه تند کنم ولی چون مردم استان فوق‌العاده بی‌ریا و دوست داشتنی هستند دوست نداشتم رنجیده خاطر شوند اما بی‌خیالی رسانه‌ها و مسوولان را که دیدم مجبور شدم دردها را بگویم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی