۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۱۲۲۱۸۵

سهام پتروشیمی نوری 154 درصد رشد داشت

مدیرعامل پتروشیمی نوری اعلام کرد:وضعیت قیمت سهام پتروشیمی نوری خیلی خوب است از تیرماه 98 با حدود 3100 تومان در بورس عرضه شد و650 تومان هم سود داده شد و امروز قیمت سهام بالای 7 هزارتومان است.
سهام پتروشیمی نوری 154 درصد رشد داشت
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، صانعی در نشست خبری آنلاین گفت: در صورتی که پروژه هایمان استارت بخورد افزایش سرمایه خواهیم داشت. در اسفند ماه مناقصه شیرین‌سازی هویند تمام شد برنده مشخص شد عملیات شیرین سازی شروع شده و ما هم به موازات آن فرآیند افزایش سرمایه را آغاز کردیم البته این موضوع مراحلی داره که زمان‌بر است و درسال 99 این کار را به صورت کامل انجام می‌شود.

وی افزود: شرکت پتروشیمی نور یکی از شرکت های بنادین است که سود عملیاتی آن ناشی از ذات تولید است و با توجه به ارائه سهام با رقم 3100 تومن در تیرماه در حدود 9 ماه گذشته سهام نوری 154 درصد رشد کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری تصریح کرد: برای تامین سرمایه پتروشیمی هنگام پیش بینی کرده ایم که واحد آمونیک تا سال 1400 در سرویس قرار گیرد تا بتوانیم هرچه زودتر محصول تولیدی را تولید و از درآمد ناشی از صادرات آمونیاک بتوانیم به پروژه کمک کنیم.

صانعی ادامه داد: در مجموع فرآیند افزایش سرمایه شرکت را شروع کرده‌ایم و بنا این است که از سود انباشته افزایش سرمایه را انجام دهیم.

وی گفت: قیمت نفت افت محسوسی داشته و قیمت محصولات افت محسوسی داشت یک اختلاف قیمت بین خوراک و محصولات است که یک مقدار کاهشی بوده اما این اختلاف حفظ شده است اما این اختلاف آنقدر نبوده  که تاثیری در سود آوری شرکت  داشته باشد.


وی تصریح کرد: در ایام قرنطینه با وجود تعداد پرنسل کمتر خللی در تولید ایجاد نشد و با وجود تعطیلی نوروز با یک برنامه‌ریزی توانستیم با کمترین نیرو انسانی و کمترین تماس افراد باهم، تولید خوبی داشته باشیم .

صانعی اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال 98 یک ماه تعطیلاتی اضطراری داشتیم 197 درصد ظرفیت اسمی و 106درصد ظرفیت برنامه‌ای، تولید داشته باشیم هیچ خللی تولید وفروش ایجاد نکرده است.

وی گفت:  گزارش فروش تا پایان فرودین ماه را در کودال گذاشته‌ایم و گزارش اسفند ماه هم به زودی ارائه می‌شود. در فرودین ماه 99، 105 درصد ظرفیت اسمی کار کردیم. محصولات ما محصولات مایع است و مخازن ذخیره‌سازی آن محدود است با این درصد از تولید در فرردین ماه به این معنی است که فروش هم با همین سرعت ادامه‌دارد.

 وی افزود: پتروشیمی هنگام دو واحد دارد. واحد آمونیاک 75 درصد و واحد اوره 55 درصد پیشرفت داشته‌است تمام تجهیزات اصلی دو واحد خریداری شده‌است و برنامه‌ای صورت گرفته، واحد آمونیاک این پتروشیمی درسال 1400 و واحد اوره در سال 1401 واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد:  در یک ماهه منتهی به پایان اسفندماه سال ۹۸ معادل ۱۹،۳۶۷ میلیارد از محصولات خود را فروخته و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرد.همچنین این شرکت در مقایسه با ماه گذشته با زیان مواجه شده چراکه «نوری» بهمن ماه ۳۲،۰۲۶ میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رسانیده است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت:  پتروشیمی نوری در عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه خود ۲۴۱،۹۶۱ میلیارد ریال درآمد فروش داشته که نسب به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

 وی افزود: پتروشیمی هنگام  با دو واحد آمونیاک که 79 درصد پیشرفت در سال 1400 و واحد اوره نیز با 55 درصد پیشرفت در سال 1401 به  بهره برداری خواهد رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی