۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۱۲۳۹۸۲

مکزیک در توافق اوپک حضور ندارد

وزیر انرژی مکزیک اعلام کرد که کشورش در توافق کاهش تولید نفت در ماه جولای شرکت نخواهد کرد و فقط به توافق ماه آوریل پایبند است.
مکزیک در توافق اوپک حضور ندارد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   روستیو ناهله، وزیر انرژی مکزیک گفت کشورش در توافق کاهش تولید در ماه جولای شرکت نخواهد کرد.
اوپک پلاس در ماه آوریل توافق کرده بودند تا به منظور تقویت قیمت‌ها، روزانه 9.7 میلیون بشکه از تولید نفت خود را در ماه های می و ژوئن بکاهند.
بر اساس این توافق، مکزیک قبول کرده بود تا در ماه‌های می و ژوئن روزانه 100 هزار بشکه از تولید خود بکاهد و در مقابل فشارهای تولیدکنندگان دیگر برای کاهش تولید تولید روزانه 400 هزار بشکه ای مقاومت کرده بود.
 
قرار بود این کاهش تولید اوپک پلاس، از ماه جولای تا دسامبر به تدریج به 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش یابد اما اوپک پلاس روز شنبه توافق کردند که تا پایان ماه جولای ادامه یابد.
 آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک روز جمعه گفت این کشور در وضعیتی قرار ندارد که بیشتر از آنچه قبلا در نشست ماه آوریل توافق شده، کاهش تولید انجام دهد و تولیدش را افزایش خواهد داد.
 
 لوپز اوبرادور در یک کنفرانس خبری کشورهایی را که هنوز به تعهدات خود برای کاهش تولید عمل نکرده اند، خطاب قرار داد و گفت مکزیک کاهش بیشتری اعمال نخواهد کرد.
وزیر انرژی وی نیز تایید کرد مکزیک در کاهش تولید جدید شرکت نخواهد کرد.
وی به خبرنگاران گفت: «کشورهای دیگر، توافق کاهش خود را تا ماه جولای تمدید کردند اما ما به توافق ماه آوریل پایبند هستیم... مشکلی وجود ندارد.»
عدم تمایل مکزیک برای همراهی با سایر کشورهای اوپک پلاس در کاهش تولید در ماه آوریل، میان این کشور و عربستان اختلاف ایجاد کرد. زمانی‌که مکزیک اعلام کرد آمریکا قبول کرده تا اختلاف میزان کاهش تولید مکزیک با درخواست 400 هزار بشکه ای اوپک پلاس را جبران کند، توافق حاصل شد.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی