۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۱۲۴۳۲۸

درخواست عراق ازbp برای کاهش تولید نفت

دولت عراق به عنوان یکی از کشورهایی که نتوانسته به تعهد خود در قبال توافق کاهش عرضه اوپک پلاس عمل کند از شرکت بریتیش پترولیوم خواست تا برداشت نفت از بزرگترین میدان نفتی این کشور را کاهش دهد.
درخواست عراق ازbp برای کاهش تولید نفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   عراق یکی از کشورهایی است که نتوانسته به تعهد خود در قبال توافق کاهش عرضه گروه نفتی اوپک پلاس که در ماه آوریل امضا شد به طور کامل عمل کند.
حالا دولت عراق از شرکت بریتیش پترولیوم خواسته تا با هدف عمل به تعهد خود برداشت نفت از یکی از بزرگترین میدان نفتی این کشور را کاهش دهد.
بغداد از بریتیش پترولیوم خواسته تا برداشت نفت از میدان نفتی الرمیله را حداقل 10 درصد کاهش دهد.
میدان الرمیله سومین میدان بزرگ نفتی جهان است و در حال حاضر با تولید یک و نیم میلیون بشکه‌ای روزانه یک سوم نفت تولیدی عراق را تامین می‌کند.
در کنار بریتیش پترولیوم شرکت نفت بصره و پتروچاینا هم در حال برداشت از این میدان هستند.
در ماه آوریل 13 کشور عضو اوپک و 10 کشور تولید کننده دیگر به رهبری روسیه در قالب گروه موسوم به اوپک پلاس تصمیم گرفتند تا 9.7 میلیون بشکه روزانه از عرضه نفت به بازار جهانی، کاهش دهد.
هفته گذشته هم قرار شد این کاهش 9.7 میلیون بشکه‌ای تا پایان ماه جولای ادامه یابد.
علیرغم آنکه اجرای چنین توافقی به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی کمک کرد اما به نظر می‌رسد آن اندازه کافی نبوده که بتواند تعادل را که به خاطر شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا در بازار جهانی مختل شده  به بازار بازگرداند.
عراق حدود 600 هزار بشکه روزانه بیش از آنچه که در توافق متعهد شده بود نفت تولید کرده است.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی