۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۱۲۴۹۵۰

خروج نفتکش ها از بازار با کاهش تولید عربستان

صادرات نفت عربستان در ماه جاری میلادی تا ۵.۷ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که کمتر از ۶.۲ میلیون بشکه صادر شده در ماه مه است. این کاهش تولید برابر با بیش از هفت نفتکش بزرگ است.
خروج نفتکش ها از بازار با کاهش تولید عربستان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    به نظر می رسد عربستان سعودی به خوبی به تعهدات خود نسبت به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس عمل کرده و مقادیر بالایی از نفت را در ماه ژوئن از بازار بیرون برده باشد.
 صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه جاری میلادی تا 5.7 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که پایین ترین رقم از 2017 و آغاز ردیابی جریان نفت عربستان است. عربستان در ماه مه 6.2 میلیون بشکه در روز صادر کرده بود. این کاهش تولید برابر با بیش از هفت نفتکش بزرگ است.
با مختل شدن اقتصاد جهان توسط ویروس کرونا و سقوط تقاضا برای انرژی، عربستان تولیدکنندگان بزرگ نفت را وادار به کاهش عرضه نفت کرد. شرکت آرامکوی عربستان موافقت کرد طبق قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس، تولید خود را تا 8.5 میلیون بشکه در روز از ماه مه تا جولای پایین بیاورد تا قیمت نفت افزایش یابد. عربستان یک قدم هم فراتر گذاشت و اعلام کرد یک میلیون بشکه در روز کمتر از ماه ژوئن تولید خواهد داشت.
 کاهش تولید نفت عربستان بیشتر در صادرات به اقتصادهای بزرگ دنیا مشخص است. صادرات نفت عربستان به چین که معمولاً بزرگترین خریدار نفت این کشور است، 45 درصد به صورت ماهانه کاهش یافته و به 1.1 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن رسیده است.
 تعداد جدید ترین محموله های نفتی صادر شده به آمریکا کاهش چشمگیری داشته است. صادرات به آمریکا تا 224 هزار بشکه در روز کاهش یافته در حالی که این رقم در آوریل 1.3 میلیون بشکه در روز بود. تنها 3 نفتکش بزرگ و یک کشتی کوچکتر نفت خام عربستان را در ماه ژوئن به آمریکا حمل می کردنند.

نفتکش هایی که جمعاً 17 میلیون بشکه نفت عربستان را در این ماه حمل خواهند کرد، هنوز مقاصد نهایی خود را اعلام نکرده اند. حدود شش هفته طول می‌کشد تا یک نفتکش از عربستان به آمریکا برسد و این زمان برای چین سه هفته است. هر نفتکشی که الان به مقصد آمریکا حرکت کند، در نیمه اول ماه اوت به بنادر این کشور می رسد.
 صادرات نفت عربستان به هند بیش از یک میلیون بشکه در روز در آوریل یعنی زمان کاهش تاریخی قیمت نفت، افزایش یافت و بعد در ماه مه 50 درصد پایین آمد.
 صادرات نفت عربستان به کره جنوبی هم تا 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش داشته است. صادرات به ژاپن تا حدود 110 هزار بشکه در روز برای سومین ماه پیاپی کاهش می یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی