۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۱۲۵۵۵۴

یمن در آستانه فاجعه بزرگ انسانی است

شرکت ملی نفت یمن جمعه شب هشدار داد؛ به علت محاصره و جلوگیری از ورود کشتی‌های سوخت، این کشور در آستانه یک فاجعه بزرگ انسانی است.
یمن در آستانه فاجعه بزرگ انسانی است
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شرکت ملی نفت یمن افزوده است: جلوگیری ائتلاف سعودی از ورود سوخت، عنقریب باعث توقف فعالیت بیش از ۴۰۰ بیمارستان، ۵۰۰۰ مرکز بهداشتی، تعطیلی همه کارخانه‌های تولید اکسیژن و قطع برق و ارتباطات مخابراتی و اینترنتی خواهد شد.
شرکت ملی نفت یمن از همه نهادها و سازمان‌های حقوق بشری خواست برای جلوگیری از وقوع این فاجعه بزرگ فوراً وارد عمل شوند و کمک کنند.
از سوی دیگر «عمار الاضرعی» مدیر شرکت نفت یمن گفت: زندگی ۲۵ میلیون یمنی در روزهای آینده به دلیل اتمام مشتقات نفتی در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
وی، سازمان ملل متحد و کشورهای محاصره کننده یمن را مسؤول جان مردم این کشور به ویژه بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند، دانست.
همچنین «عبدالملک الثور» وزیر کشاورزی و آبیاری یمن تأکید کرد: بیش از ۷۰ درصد یمنی‌ها در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کنند و به دلیل نبود مشتقات نفتی در معرض خطر واقعی هستند.
ائتلاف سعودی ۲۰ نفتکش که ۱۵ فروند از این نفتکش‌ها حامل بنزین و گازوئیل، سه فروند حامل مازوت و ۲ فروند حامل گاز است را توقیف کرده‌ است.  
میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.
عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف بیش از پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.  
بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.  
در کنار این مصیبت‌ها مردم یمن با شیوع کرونا و کمبود آب و مواد بهداشتی و غذایی نیز مواجهند.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی