۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۲۵۶۶۵

تبعات سنگین واگذاری غیر اصولی پالایشگاه شازند

نماینده مردم شهرستان شازند در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور تبعات سنگین واگذاری غیر اصولی پالایشگاه شازند را متذکر شد.
علی ابراهیمی
علی ابراهیمی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در نامه علی ابراهیمی  خطاب به روحانی آمده است:

جناب آقای دکتر روحانی 
ریاست محترم جمهور

با سلام و احترام
همانگونه که مستحضرید پالایشگاه امام خمینی شازند از جمله پالایشگاه های استراتژیک کشور است که در دوران تحریم نقش قابل توجهی در تامین سوخت، انرژی و خوراک برخی واحدهای پتروشیمی را داشته است. بدنبال واگذاری های ناموفق به اسم خصوصی سازی و پراکنده سازی واحدهای صنعتی و گسستن زنجیره‌ی ارزش شرکت های پالایشی در دولت های پیشین و نیز دولت جنابعالی، این پرسش ایجاد می شود که سپردن تصمیم گیریهای  مهم به اشخاص غیرخبره چه تبعات سهمگینی می تواند بر اقتصاد و امنیت کشور داشته باشد.
علی‌رغم تاکید صاحبنظران و تصویب ممنوعیت واگذاری بنگاه ها  به نام رد دیون دولت به نهادهای عمومی، باز می بینیم 17 درصد از سهام شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند در فهرست واگذاری به سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است تا مقدمات تکه تکه شدن این ثروت ملی به نام مردمی سازی اقتصاد توسط دولت جنابعالی فرآهم گردد. این در حالیست که بر این واگذاری ایرادهای اساسی از جمله: فربه کردن مجموعه خصولتی-سیاسی شستا ،  تضعیف مدیریت و یکپارچگی شرکت، رجحان نیروهای سیاسی بر نیروهای تخصصی در آینده آن، بلاتکلیفی کارکنان این مجموعه عظیم نفتی و ایجاد فضای ناامنی شغلی، بروز تبعات اجتماعی برای شهرستان شازند و عدم انجام مسئولیت های اجتماعی این مجموعه با توجه به اولویت سود بر مسئولیت اجتماعی در واحدهای واگذار شده قبلی، ورود بیش از پیش این مجموعه به مسائل سیاسی محلی و ... نام برد که از این حیث اقدامی نادرست است.
به نظر می رسد سردرگمی برای تامین کسری بودجه بجای اصلاح ساختار بودجه و کاهش هزینه های دولت، دولت را متوسل به افزایش نرخ ارز و به موازات آن رشد غیرمتعارف بازار سرمایه با هدف فروش ثروت ملی و اموال دولتی تنها برای کسب درآمد کرده است.

لذا با اطلاع از شرایط نابسامان واگذاری های انجام شده و شرایط سخت کنونی کشور، این تصمیم را باری بر مشکلات عدید موجود دانسته و درخواست میشود با اتخاذ تدابیر لازم و صدور دستورات مقتضی و عاجل از تکرار چنین رویه های غیرکارشناسی ممانعت به عمل آورید تا از ایجاد تنش و بحرانهای غیرضروری پرهیز شود‌.





 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی