۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۱۲۶۰۸۳

هوا خنک می‌شود

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
هوا خنک می‌شود
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   امین حسین نقشینه در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: برای امروز در مناطقی از شمال غرب، گیلان، مازنداران، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان قزوین و البرزو همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی رشد ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
وی ادامه داد: فردا در مناطق شمال غرب، سواحل شمالی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و همچنین در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه بارش‌های فردا در مناطق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به صورت رگبار شدید پیش بینی شده است، بیان کرد: طی ۲ روز آینده مناطق غربی هرمزگان، ارتفاعات غربی استان فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و لرستان در ساعات بعد از ظهر با رشد ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید همراه هستند.
نقشینه اظهار کرد: برای روز جمعه انتظار تداوم بارندگی‌ها را در سواحل شمال، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌ای جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و همچنین در استان‌های مرکزی، قم و شمال اصفهان داریم.
وی ضمن اشاره به اینکه شنبه برای آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، دامنه‌ای جنوبی البرز و برخی نقاط از خراسان رضوی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید اتفاق می‌افتد، افزود: جمعه و شنبه در ساعات بعد از ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان رشد ابر، رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد.
این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: برای ساعات بعد از ظهر یکشنبه در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات هرمزگان و فارس رشد ابر و بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.
نقشینه با بیان اینکه سایر مناطق کشور در روز یکشبنه آسمانی صاف دارند، توضیح داد: در روز پنجشنبه و جمعه نوار شمالی کشور کاهش موقتی دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد را دارد و دریای خزر مواج است.
وی با بیان اینکه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل با وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد، عنوان کرد: تهران امروز بعد از ظهر با افزیش ابر همراه است و در اوایل شب رگبار پراکنده باران را دارد، همچنین فردا و پس فردا رگبار پراکنده همراه با رعد وبرق و ورش باد شدید برای پایتخت پیش بینی می‌شود.
این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دمای هوای تهران در روز جمعه ۳ تا ۴ درجه کاهش پیدا می‌کند، گفت: تبریز، رشت و مشهد نیز با کاهش دما همراه هستند.

منبع: میزان 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی