۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۲۷۳۱۷

درخواست لیبی برای خروج نظامی‌ها از تاسیسات نفتی

مدیرعامل شرکت ملی نفت لیبی از طرف‌های لیبیایی و جامعه بین‌المللی خواست از غیرنظامی‌ شدن فوری همه تأسیسات نفتی در لیبی حمایت کنند.
درخواست لیبی برای خروج نظامی‌ها از تاسیسات نفتی
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه (۱۴ شهریورماه) در بیانیه‌ای با اشاره به شلیک گلوله‌های مستقیم و سلاح‌های سنگین نیروهای ارتش در بندر راس لانوف اعلام کرد: حضور مزدوران تهدیدی واقعی برای کارکنان و تأسیسات این شرکت در سراسر لیبی است.
مصطفی صنع‌الله، مدیرعامل شرکت ملی نفت لیبی در این باره گفت: این حادثه تلفاتی در پی نداشته است، اما چنین رفتار غیرقابل قبولی می‌تواند سبب فاجعه انسانی و زیست‌محیطی شود.
وی از طرف‌های لیبیایی و جامعه بین‌المللی خواست از غیرنظامی‌ شدن فوری همه تأسیسات نفتی در لیبی حمایت کنند.
گفت‌وگوی مدیرعامل شرکت ملی نفت لیبی و وزیر امور خارجه ایتالیا درباره محاصره نفتی لیبی
  مصطفی صنع‌الله همچنین روز سه‌شنبه (۱۱ شهریورماه) با لوئیجی دی‌ مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا در طرابلس دیدار و درباره محاصره تأسیسات نفتی لیبی گفت‌وگو کرد.
شرکت ملی نفت لیبی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: دی مایو حمایت کامل خود از پیشنهاد ابتکاری این شرکت برای ازسرگیری تولید و صادرات نفت و مسدود کردن درآمدهای شرکت ملی نفت لیبی در حسابش در «بانک خارجی لیبی» و به موازات آن احیای شرایط اقتصادی که تضمین‌کننده دستیابی به شفافیت مالی است، اعلام کرد.
  در پی محاصره چند پایانه بزرگ نفتی در شرق لیبی و میدان‌های نفتی جنوب این کشور توسط نیروهای مسلح وفادار به خلیفه حفتر، در ۱۸ ژانویه، اقتصاد این کشور دچار بحران شد و محاصره نفتی افزون بر زیان‌های مالی به قطعی برق در لیبی انجامید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه