۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۱۴۲۱۵۹

کاهش ۱۰ درصدی مصرف نفت‌گاز

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اجرای طرح تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش در بستر سامانه هوشمند سوخت، کاهش حدود ۱۰ درصدی مصرف نفت‌گاز در کشور را در بخش حمل‌ونقل به همراه داشته است.
کاهش ۱۰ درصدی مصرف نفت‌گاز
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   علی اکبر نژادعلی گفت: طرح پیمایش تخصیص سوخت به ناوگان حمل‌ونقل نفت‌گازسوز بر اساس مقدار پیمایش است و بر این اساس یک سهمیه پایه کشوری و یک سهمیه عملکردی به این ناوگان اختصاص می‌یابد. 
 وی اضافه کرد: سهمیه دوم بر اساس عملکرد و پیمایشی است که براساس اطلاعات واصله از سامانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام می‌شود.
 نژاد علی گفت: سهمیه‌های اختصاص‌یافته پایه به هر خودرو نفت‌گازسوز متناسب با کلاس ناوگان مختلف است و سهمیه دوم عملکردی نیز با توجه به کلاس خودرو، تعداد مسافر، تناژ حمل و سرانجام براساس عملکرد ماه گذشته (حجم فعالیت و مسافت پیموده‌شده) اختصاص می‌یابد.
 وی افزود: هم‌اکنون حدود ۶۹۰ هزار خودرو نفت‌گاز سوز فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد ۴۳۰ هزار دستگاه به‌صورت برون‌شهری و ۲۶۰ هزار دستگاه به‌صورت درون‌شهری فعالیت می‌کنند. 
 مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: آخرین رقم تخصیص روزانه نفت‌گاز به ناوگان حمل‌ونقل شامل خودرو‌های حمل بار و اتوبوس‌های مسافربری در مهرماه امسال را روزانه ۵۹ میلیون لیتر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی