۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۱۴۲۸۹۶

کرونای جدید تاثیری بر نفت نداشت

معاون نخست وزیر روسیه تأکید کرد که شیوع سویه جدید ویروس کرونا یعنی اومیکرون در حال حاضر به دلیل کاهش نرخ بستری در بیمارستان بر تقاضای نفت تأثیر نمی گذارد.
کرونای جدید تاثیری بر نفت نداشت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری روسیه-24 تأکید کرد که شیوع سویه جدید ویروس کرونا یعنی اومیکرون در حال حاضر به دلیل کاهش نرخ بستری در بیمارستان بر تقاضای نفت تأثیر نمی گذارد، بنابراین کشورهای عضو اوپک پلاس در روز سه شنبه تصمیم گرفتند پارامترهای توافق را که قبلاً تصویب شده بود، تغییر ندهند.
وی افزود: ما فرض می‌کنیم که هنوز ابهامات مربوط به گسترش سویه اومیکرون وجود دارد. با این وجود، نظارت و تجزیه و تحلیل اثبات می‌کند که با وجود افزایش موارد ابتلا، نرخ بستری در بیمارستان بسیار پایین است و بر کاهش تقاضا (برای نفت) تأثیری ندارد.
معاون نخست وزیر روسیه در ادامه گفت: بنابراین ما معتقدیم که باید به تعهدات خود که اوپک پلاس برای افزایش تولید متعهد شده است پایبند باشیم.
نواک خاطرنشان کرد: کمیته فنی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و برخی کشورهای دیگر که اوپک پلاس نامیده می شوند، سه گزینه را برای وضعیت بازار در سال 2022 در نظر گرفته بودند: منفی، خوش بینانه و مبنا.
وی افزود: با حمایت همه کشورهای عضو این سازمان، تصمیم گرفته شد تولید 400 هزار بشکه در روز در ماه فوریه افزایش یابد.
به گفته معاون نخست وزیر روسیه، در نشست وزیران درباره اجرای این توافق نیز صحبت شد.
نواک گفت: نوامبر گذشته اجرای توافق در سطح بی سابقه 122 درصد بود، به عبارت دیگر، بالاتر از حد انتظار بود. این یک شاخص خوب است.
نشست وزیران اوپک و غیراوپک در روز سه‌شنبه نیم ساعت به طول انجامید تا افزایش 400 هزار بشکه‌ای تولید در ماه فوریه را تمدید کند.
بر اساس نتایج گزارش کمیته نظارت مشترک وزیران که روز سه شنبه در اختیار تاس قرار گرفت، صادرکنندگان نفت اوپک پلاس تصور می کنند که بازار در حال حاضر متعادل است. با این حال، آنها انتظار دارند که بازار به سمت مازاد حرکت کند و ذخایر نفت پس از سه ماهه اول سال 2022 رشد کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی