۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۱۴۳۶۱۳
دکتر محمد مروتی:

آینده جهان بدون بنزین است،ایران تکلیفش را در صنعت خودرو مشخص کند!

در آینده بازارهای جهانی، قیمت نفت و گاز به دلیل موفقیت در تولید انرژی از منابع تجدید پذیر، شدیدا کاهش خواهد یافت و کشوری مانند ایران می بایست جایگاه خود را در آینده انرژی جهان به ویژه در ارتباط با خودروهایی که مصرفشان برق و نه بنزین است، مشخص کند.
آینده جهان بدون بنزین است،ایران تکلیفش را در صنعت خودرو مشخص کند!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، در آینده بازارهای جهانی، قیمت نفت و گاز به دلیل موفقیت در تولید انرژی از منابع تجدید پذیر، شدیدا کاهش خواهد یافت و کشوری مانند ایران می بایست جایگاه خود را در آینده انرژی جهان به ویژه در ارتباط با خودروهایی که مصرفشان برق و نه بنزین است، مشخص کند.
به گزارش خبرنگار اعزامی نفت ما از هفتمین کنگره نفت و نیرو، دکتر محمد مروتی، مدیر عامل موسسه پژوهش های پیشرفته تهران گفت: مهم ترین منابع انرژی جهان نفت و گاز است که دو سوم از آن به مصرف خودروها می رسد و مابقی برای مصرف انرژی در تولید برق است. اهمیت تولید برق، مساله گاز و تولید برق از گاز را حائز اهمیت می کند. ایران، کشوری است که در زمینه تامین منابع گازی و تولید برق با مشکلات عدیده ای مواجه است. جهان با تغییر الگوی تولید برق و انرژی یعنی حرکت به سمت تولید برق از انرژی های تجدید پذیر مانند باد و خورشید به جای گاز، در حال حل این دغدغه مهم اند، بدیهی است که هر اندازه تکنولوژی باتری و تولید برق از طرفی و تولید و فروش خودروهای برقی از طرف دیگر افزایش یابد، از نیاز جهان به خرید و مصرف گاز شدیدا کم می شود.
وی افزود: سیاست های جهانی در حال حاضر در پی حل مشکل و مدیریت قطع انرژی مثلا برق در زمان هایی است که باد نمی وزد یا خورشید کمتر می تابد، این سخن بدین معنا است که در آینده بازارهای جهانی، قیمت نفت و گاز به دلیل موفقیت در تولید انرژی از منابع تجدید پذیر، شدیدا کاهش خواهد یافت و کشوری مانند ایران می بایست جایگاه خود را در آینده انرژی جهان به ویژه در ارتباط با خودروهایی که مصرفشان برق و نه بنزین است، مشخص کند.
مروتی در ادامه به آینده انرژی های پاک و مسولیت ایران اشاره کرد و گفت: هر سه دقیقه تابش خورشید به زمین برای مصرف یک سال انرژی بشریت کافی است، نکته اما اینجاست که با کدام روش و تکنولوژی می توان فرایند سلار یعنی تولید انرژی از خورشید را انجام داد.
وی در بحث استفاده از سوخت هیدروژن به عنوان پاک ترین سوخت جهان نیز گفت: درست است که هیدروژن پاک ترین سوخت جهان است چون زمانی که می سوزد آب تولید می کند اما مساله اینجاست که کشوری مانند ایران تانکر هیدروژن ندارد یعنی نمی تواند هیدروژن تولید کند چون تولید آن مستلزم داشتن نیروگاه و سوخت زغال سنگ و درنتیجه بسیار آلاینده است، تولید یک کیلو هیدروژن با آلایندگی پایین ۵ دلار هزینه دارد، با هزینه پایین نسبت آلایندگی آن بالاست بنابراین حرکت به سمت سلار به صرفه تر است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی