۵
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۱۴۳۷۶۱
معاون وزیر نفت در پتروشیمی وعده داد:

ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به ۲۰۰ میلیون تن می رسد

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با هدف معرفی و ارایه طیف وسیعی از محصولات پایین دستی پتروشیمی از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود. 
ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به ۲۰۰ میلیون تن می رسد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با هدف معرفی و ارایه طیف وسیعی از محصولات پایین دستی پتروشیمی از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود. 
این نمایشگاه در ۱۸ بهمن و با حضور وزیر نفت، معاونین وزیر، هیات های سیاسی و سفرای کشورهای خارجی، جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعت پتروشیمی و مدیران این حوزه افتتاح شد.
نمايشگاه ایران پلاست با حضور ۴۳۰ شرکت داخلی و خارجی و مشارکت شرکت ها و فعلان صنعت پتروشیمی از پنج قاره جهان، بزرگترین رویداد خاورمیانه در حوزه پلیمر و پلاستیک به حساب می آید. در این نمایشگاه شرکت هایی از کشورهای چین، تایوان، آذربایجان، ترکیه، تاجیکستان، پرتغال، سوریه و ... مشارکت دارند. 
نمایشگاه ایران پلاست محلی برای ارایه آخرین دستاوردهای فنی در حوزه پلاستیک و پلیمر و ایجاد بستری برای تعاملات تجاری و اقتصادی است. ایران سالانه ۸ میلیون تن پلیمر تولید می کند، این مساله اهمیت برگزاری چنین نمایشگاهی را دو چندان می کند.
در آیین افتتاح از این نمایشگاه مرتضی شاه میرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در خلال مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران پلاست گفت: ظرفیت تولید پلیمر کشور ۱۰ میلیون تن و ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ۹۰ میلیون تن در سال است که این عدد تا پایان برنامه هشتم به ۲۰۰ میلیون تن در سال خواهد رسید. به رغم وجود تحریم ها، مذاکراتی با کشورهای مختلف با هدف فروش محصولات پلیمری انجام شده است. پیش بيني ها همچنین حاکی از این است که تولید متانول به عنوان محصول پایه پتروشیمی تا پایان برنامه هفتم، ۴۰ میلیون تن در سال خواهد بود. وی افزود: توسعه زنجیره ارزش و محصولات پلیمری رسالت هلدینگ های فعال در حوزه پتروشیمی است زیرا در آینده بالغ بر ۹۰ درصد کالاهای مورد نیاز بشر از طریق پتروشیمی و پلیمر مرتفع خواهد شد در نتیجه توسعه اقتصادی در بخش پتروشیمی باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش و پلیمرها برود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی