۴
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۱۴۳۸۹۱
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد:

نوسازی ناوگان سوخت رسانی جاده ای کشور با ورود ۴هزار دستگاه تریلی

مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه نوسازی و تقویت ناوگان سوخت رسانی جاده ای بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بانک ملت(تامین کننده اعتبارات) و شرکت رخش و شرکت ماموت با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد.
نوسازی ناوگان سوخت رسانی جاده ای کشور با ورود ۴هزار دستگاه تریلی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه نوسازی و تقویت ناوگان سوخت رسانی جاده ای بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بانک ملت(تامین کننده اعتبارات) و شرکت رخش و شرکت ماموت با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد.

کرامت: میزان سرمایه گذاری این طرح ۱۷۵۹ میلیارد تومان است

مهندس کرامت ویس کرمی، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: ناوگان حمل و نقل سوخت رسانی جاده ای یکی از مهم ترین بخش های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است. این ناوگان در چند سال اخیر فرسود شده بود که شرکت پخش فرآورده‌ها توانست از شهریور امسال با افزایش کرایه ها شرایط را بهتر کرده و ناوگان را تا حدی تقویت کند.
در حال حاضر دستگاه های سوخت رسان ناوگان حمل و نقل سوخت رسانی به قرار زیر است:
۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه تریلی، ۱۰۰۰ دستگاه ۶ چرخ با ظرفیت حمل ۱۹ هزار لیتر سوخت، ۱۵۰۰ دستگاه نفت کش ده چرخ با ظرفیت ۱۴ هزار لیتر سوخت.
به صورت کلی ناوگان حمل و نقل سوخت رسانی جاده ای دارای ۱۳ هزار دستگاه خودروی حمل سوخت است که از این تعداد، ۱۰ هزار و۵۰۰ دستگاه تریلی سوخت بر است.



به اتکای افزایش دستگاه های سوخت بر، در زمستان ۱۴۰۰ هیچ مصرف کننده ای در کشور مشکل دسترسی به سوخت اعم از بنزین و نفت سفید نداشت. در ایران ۳۶هزار مسیر سوخت رسانی موجود است. مقرر است پس از اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه ،۴۰۰۰ تریلی به ناوگان حمل و نقل سوخت رسانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اضافه شود. نکته مهم در این رابطه این است که این طرح تماما با تکیه بر توان و ظرفیت خودروسازی داخلی انجام می شود.
ویس کرمی در پایان گفت: سایر بانک ها نیز می توانند مانند بانک ملت در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل سوخت سرمایه گذاری کنند.
در این مراسم مدیران عامل شرکت های رخش و ماموت اعلام کردند که شرکت های مزبور به طور کامل ظرفیت و توان تامین نیاز حمل و نقل سوخت کشور را خواهند داشت و نیازی به ورود کامیون ها و سوخت برهای دست دوم از کشورهای همسایه نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی