۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۱۴۴۱۲۷
مدیرعامل بانک صادرات در آیین افتتاح نمایشگاه کیش خبر داد:

بانکهای ملت، تجارت و صادرات تا سقف ۳ میلیارد دلار توان تامین مالی دارند

صنعت پتروشیمی و رونقی که در طول چند سال اخیر تجربه کرده، واجد تمامی ویژگی های یک اقتصاد مقاومتی اعم از رقابتی بودن، درون زایی، اتکا به بومی سازی و مشارکت مردمی و تکیه بر دانش بنیان می باشد.
بانکهای ملت، تجارت و صادرات تا سقف ۳ میلیارد دلار توان تامین مالی دارند
به گزارش خبرنگار اعزامی نفت ما از کیش، حجت الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در آیین افتتاح سومین نمایشگاه«حمایت از ساخت داخل در حوزه پتروشیمی» به نمایندگی از سه بانک ملت، تجارت و صادرات به عنوان بانک هایی که بیشترین سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی را دارا هستند، گفت: صنعت پتروشیمی و رونقی که در طول چند سال اخیر تجربه کرده، واجد تمامی ویژگی های یک اقتصاد مقاومتی اعم از رقابتی بودن، درون زایی، اتکا به بومی سازی و مشارکت مردمی و تکیه بر دانش بنیان می باشد. این صنعت، آینده اقتصاد ایران است و به همین اعتبار، بانک های کشور خاصه سه بانک ملت، تجارت و صادرات، در راستای حمایت از توسعه پتروشیمی و به فرجام رساندن پروژه های آن عزمی جدی دارند. هدایت اعتبار به سمت تولید اساسا رسالت بانک هاست؛ در حوزه پتروشیمی نیز بانک ها دو مسئولیت مهم دارند؛ تامین مالی زنجیره پتروشیمی هم در بخش سرمایه ثابت و هم سرمایه در گردش که در این حوزه در طول چند سال اخیر سه بانک ملت، صادرات و تجارت حدود یک میلیارد دلار تامین سرمایه کرده اند و دوم، مدیریت وجوه حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی و هدایت آن به سمت زیر ساخت و یا تامین کالا.
وی افزود: اهداف سه بانک گفته شده در حوزه پتروشیمی با چشم انداز کلی مدیران این صنعت در آینده هم پوشانی دارد، ما نیز به افق تولید ۲۵۰ میلیون تن محصول پتروشیمی در سال چشم دوخته و امیدواریم حتی فعالیت هایی چون فروش متانول و اتیلن که نوعی خام فروشی است، به سمت تولید محصولات پایین دستی هدایت شود؛ در این راستا بانک های ملت، صادرات و تجارت برای تامین سرمایه ۳ میلیارد دلاری اعلام آمادگی می کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی