۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۱۴۴۴۲۸
افتخاری دیگر برای بزرگترین تولیدکننده آمونیاک و اوره خاورمیانه:

معرفی پتروشیمی پردیس به عنوان واحد صنعت سبز کشور

شرکت پتروشیمی پردیس در بیست و سومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان واحد صنعت سبز کشور در سال ۱۳۹۹ معرفی گردید.
معرفی پتروشیمی پردیس به عنوان واحد صنعت سبز کشور
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، شرکت پتروشیمی پردیس در بیست و سومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان واحد صنعت سبز کشور در سال 1399 معرفی گردید.
بیست و سومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز با حضور مهندس سعادت معتمدی رئیس مجتمع، مهندس محمود محمدی رئیس HSE، مهندس خادم مسجدی رئیس محیط زیست شرکت پتروشیمی پردیس و جمعی از مدیران شرکت ها و صنایع سبز استان بوشهر در اداره کل محیط زیست بوشهر برگزار گردید.
در این همایش که همزمان با سراسر کشور در بوشهر برگزار شد با اعطای لوح و تندیس، از مجموعه اقدامات پتروشیمی پردیس در حفاظت و حراست از محیط زیست به ویژه حمایت از گونه‌های گیاهی جنگل حرا در استان بوشهر تقدیر و تشکر به عمل آمد. 
در متن لوح تقدیر این همایش خطاب به مدیرعامل پتروشیمی پردیس آمده است: هم اکنون که با مدیریت، آینده نگری و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان داخلی و آخرین یافته های علمی روز جهان، شعار توسعه در خور و کم اثر را سرلوحه مجموعه تولیدی خود قرار داده و مبتنی بر آن ارتقاء شاخص های محیط زیستی را به عنوان هدف غائی برگزیده اید، مطمئنیم که وفق اصل پنجاهم قانون اساسی، نسل های امروز و فردا آبادانی و سرافرازی ایران عزیز اسلامی را در همه ابعاد و بالاخص محیط زیست سالم و بالنده مرهون همت انسان های بصیر و غایت اندیشی می دانند که طراوت و زیبایی سرزمین مادری را به کسب منافع مادی و زودگذر برتری گزیدند و رهیافت سرزمین عاری از آلایندگی، پساب و پسماند و مملو از عشق، تنفس، همبستگی و وحدت را تقدیم آیندگان نمودند.
در ادامه این لوح آمده است: براساس رأی کمیته انتخاب صنعت، معدن و خدمات سبز، شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان واحد صنعت سبز انتخاب شده که ضمن تبریک و خدا قوت به حضرتعالی و مجموعه خدوم آن واحد، این لوح تقدیر به پاس همه دوراندیشی ها و پاسداری از محیط زیست تقدیم تان می گردد.
شرکت پتروشیمی پردیس در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود برای توسعه‌ پایدار و سازگار با محیط زیست، همکاری گسترده ای با سازمان حفاظت محیط زیست داشته است و با اجرای طرح جامع مدیریت محیط زیست، خروجی‌های خود به هوا، خاک و آب را مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست پایش و کنترل کرده است. این شرکت با عقد تفاهم‌نامه با سازمان حفاظت محیط زیست، حامی گونه های گیاهی جنگل حرای استان بوشهر است و در راستای دست یافتن به فرآیند تولید ایمن و منطبق بر استانداردهای زیست‌محیطی، اقدام به اخذ گواهینامه‌های ISO 14001، HSE-MS و ISO 45001 و ISO 50001 کرده است.
برخی از فعالیت های شرکت در حوزه محیط زیست به شرح زیر است:
تولید کود اوره دوستدار محیط زیست، خرید سهام شرکت پتروشیمی همت برای تولید کود اوره از گازهای خروجی و آلاینده منطقه عسلویه، اجرای نظام مدیریت سبز در تمامی سطوح سازمان، نصب سیستم پایش آنلاین بر روی تمامی نقاط ثابت انتشار آلاینده، توسعه فضـای سبز درون سازمان با بیش از ۶ هکتار فضای سبز و کاشت و نگهداری بیش از ۴۰ گونه گیاهی بومی منطقه عسلویه، حمایت از ایجاد کمربند سبـز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بازیافت کاتالیست ها،  حمایت علمی و مالی از طرح حفاظت و پایش مرجان‌های خلیج فارس و اجراي طرح جامع مديريت پسماند از دیگر اقدامات شرکت پتروشیمی پردیس در عمل به مسئولیت اجتماعی خود و حفاظت از محیط زیست پیرامونی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


کنترل انتشار گاز دی اکسید کربن و پتانسیل احداث کراکرهای LPG در این زمینه
ساسان طالب نژاد، دکترای مهندسی شیمی/کارشناس توسعه کسب و کار درحوزه پالایش و پتروشیمی
ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران