۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۱۴۵۱۲۳

ائتلاف سعودی کشتی دیگر حمل سوخت یمن را توقیف کرد

سخنگوی شرکت نفت یمن چهارشنبه شب اعلام کرد که ائتلاف سعودی با وجود آتش‌بس یک کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرده است.
ائتلاف سعودی کشتی دیگر حمل سوخت یمن را توقیف کرد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، «عصام المتوکل» گفت: ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا برای تنگ کردن حلقه محاصره مردم یمن و در نقض آشکار آتش بس بین المللی، امروز کشتی حامل سوخت با نام «دیتونا» را توقیف کرد.
سخنگوی شرکت نفت یمن افزود: تعداد کشتی‌های توقیف شده توسط ائتلاف متجاوز به ۳ فروند رسید که همگی بازرسی شدند و دارای مجوز سازمان ملل هستند.
وی اضافه کرد: تنها ۲ کشتی از ۱۸ کشتی که قرار بود بر اساس توافق آتش بس وارد یمن شوند، تا کنون به یمن رسیدند.
شروط قرارداد آتش‌بس شامل تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بندر «الحدیده» و اجازه دو پرواز از فرودگاه «صنعا» و به این فرودگاه در هفته است.
متوکل همچنین گفت: سازمان ملل متحد باید با جدیت به ائتلاف متجاوز برای انجام تعهدات خود در آتش بس فشار آورد.
«هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن امروز چهارشنبه ضمن ابراز نگرانی از موارد نقض آتش بس دراین کشور، تاکید کرد که مسئولیت رعایت آتش بس بر عهده خود طرفین است.
از شنبه گذشته، تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی متوقف شده و نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرد که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش بس بستگی دارد.
«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی و سخنگوی انصارالله یمن پیش تر گفته بود که یمن از آتش‌ بس اعلام شده توسط نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن استقبال می‌کند.
عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.
برخلاف انتظار سعودی ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی ها به عمق اراضی سعودی ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.
منبع:ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی