۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۱۴۵۴۰۰
معاون وزير نفت در امور پالايش و پخش

كلنگ زني پالايشگاه شهيد سليماني تا چند روز آينده

معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران با اشاره به اينكه انتظار مي رود مديران جانشين پروري كنند، تصريح كرد: كلنگ پالايشگاه شهيد سليماني طي چند روز آينده به زمين مي خورد.
كلنگ زني پالايشگاه شهيد سليماني تا چند روز آينده
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، مهندس جليل سالاري در مراسم توديع و معارفه مديرعامل شركت نفت ستاره خليج فارس، با اشاره تاكيد مقام معظم رهبري (مدظله العالي) برلزوم اعتماد به جوانان، گفت: اين پروژه مهم به دست توانمند نيروهاي داخلي و پيرو اعتماد به نيروهاي جوان به ثمر نشست، مصداق اين اعتماد را مي توان در بكارگيري دو تن از مديران در حوزه پالايش همچون آقايان دادور و نامور مشاهده كرد كه زماني با حضور در پالايشگاه لاوان تحولي بسيار اثرگذار را در اين جزيره ايجاد كردند.
سالاري با تاكيد بر بكارگيري از ظرفيت نيروهاي جوان در پروژه هاي صنعتي اظهار كرد: در پالايشگاه امام خميني(ره) شازند زماني كه درحال انتخاب و تكميل تيم راه اندازي آن مجموعه بوديم مي گفتند كه شما با اين روش پالايشگاه را به آتش مي كشيد چرا كه اين پالايشگاه واحدهاي جديدي دارد كه تا به حال در كشور وجود نداشته است، بايد نيرو از كشورهاي خارجي آورده شود و نيروها در خارج از كشور آموزش ببيند ولي خوشبختانه با اتكاء به نيروهاي جوان پروژه به سرانجام مطلوبي رسيد.
وي با بيان اينكه امروز پالايشگاه ستاره خليج فارس در شرايط تثبيت قرار گرفته است، ادامه داد: براي تكميل اين پالايشگاه تسهيلاتي از بانك ملت و نيكو گرفته شد و بخشي ديگر ازصندوق توسعه ملي دريافت شد در حال حاضر بايد تراز صورت هاي مالي مديريت شود و باتوجه به دارايي موجود سهام و تسهيلات تعيين تكليف شود.
معاون وزير نفت در امور پالايش و پخش اذعان كرد: بايد ميزان توليد بنزين را با طرح ها و برنامه هايي كه مديرعامل پيشين پالايشگاه ستاره خليج فارس( دادور) دنبال مي كرد امروز با جديت بيشتري ادامه داد تا بتوان و 55هزاربشكه نفتا به بنزين تبديل شود.
وي با اشاره به لزوم افزايش چندين ميليون ليتري به توليد بنزين تصريح كرد: باتوجه به رشد صعودي در بازار بنزين بايد در مدريت مصرف انرژي قدم هاي سازنده اي برداشت اين موضوع جزو تكاليفي است كه در سند تحول دولت نيز ديده شده است.
سالاري افزود: به موازات اين امر بايد به بحث توسعه، توليد و جلوگيري از خام فروشي توجه ويژه اي مبذول داشت. دراين راستا طرح هاي پالايشگاهي در حال پيگيري است به گونه اي كه طي چند روز اينده دومين پالايشگاه در جواز ستاره خليج فارس كلنگ زني مي شود.
وي با اشاره به افزايش ظرفيت ذخيره سازي در نفت خام و فرآورده ها و در مجموعه مخازن پخش گفت: درخصوص صادرات نيز اقداماتي در حال انجام است، احداث يك خط لوله 26 اينجي و به موازات آن خط لوله تابش كه براي ارسال بخشي از فرآورده هاي اين پالايشگاه به شرق كشور پيش بيني شده است. همچنين خط لوله پارس كه منطقه فارس را پوشش خواهد داد.
سالاري با تاكيد بر لزوم مهيا ساختن بستر پرورش مديران اظهار كرد: هم اكنون پروژه هاي برون مرزي و داخلي تعريف شده است كه بايد از ظرفيت مديران داخلي استفاده شود.
وي در بخش ديگري از اظهارات خود تصريح كرد: نگاه در خصوص پالايشگاه ستاره خليج فارس بايد به سمت تثبيت توليد سوق پيدا كند. ضروري به نظر مي رسد تا در كنار نگاه توسعه اي، استراتژي تثبيت نيز به كار گرفته شود. اين پالايشگاه قرار است كه 15-20 سال استمرار توليد داشته باشد بنابراين نياز است كه هم در خصوص تكميل زنجيره ارزش و هم در خصوص حفظ ظرفيت، توليد و افزايش كيفي سازي در تكمله استانداردهاي يورو اقدامات موثري صورت بگيرد.
سالاري با اشاره چالش هاي موجود در جابجايي نيروها در بخش هاي دولتي و خصوصي توضيح داد: حضور كاركنان دولت در بخش هاي خصوصي از نظر قانوني دچار ابهاماتي و ايراداتي است كه اين امر مزيد برعلت است كه نتوان اين جابجايي را انجام داد. اين يك چالش اساسي است كه بايد پيگيري شود.
وي همچنين تصريح كرد: انتظار مي رود كه مديران جانشين پروري كنند، اين پست ها عاريه است و اين دوران درحال گذر. افرادي كه بر مسند تكيه مي زنند وظيفه اي دارند كه در نظام مقدس جمهوري اسلامي در آزمون پيش روي خود در قبال مسئوليتشان اقدامي موثر انجام دهند.
سالاري با اشاره به دو موضوع اشتغال و مسكن نيز گفت: در طرح ملي مسكن اقداماتي در دست انجام است قراردادهايي درحال انعقاد با وزارت راه و شهرسازي است تا در كل كلانشهرها و جاهايي كه امكانات وجود د ارد اين قضيه حل و فصل شود.
وي بيان كرد: درخصوص نيروهاي قرادادي اقدامات خوبي در وزارت نفت انجام شده است طي 6 ماه گذشته با متمركز شدن مديريت منابع انساني قدم بزرگي برداشته شد و بيش از 5 هزار نفر تبديل به نيروي رسمي شدند. همچنين 35 هزار نيروي پيمانكاري نيز تعيين تكليف شدند.

اعتماد به نيروهاي داخلي در ابرپالايشگاه ستاره خليج فارس

در ادامه مدیرعامل سابق شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس تصريح كرد: من نماینده 4 هزار نفری هستم که در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بسیار زحمت کشیدند و امروز هر موفقیتی نصیبمان شده ثمره تلاش تک تک این افراد بوده و ابر پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را از خاک بلند کردند.
محمد علي دادور گفت: حملات سايبري كه در دوران گذشته به پالايشگاه صورت گرفته بود هيچگونه آثار سويي ايجاد نكرد.
وي با بیان اینکه برای راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس زحمات بسیاری کشیده شد و با حضور نیروهای جوان و پرتلاش تمامی این سختی‌ها گذشت و هر نشدنی را عملی کردیم، اظهار کرد: جوانان با ابتکار و از خودگذشتگی کارهای بزرگی را انجام دادند تا ابر پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس امروز استوار و نماد تلاش و اعتماد به نیروهای داخلی است.



صادرات ال پي جي؛ اولويت اصلي پالايشگاه ستاره خليج فارس

مدیرعامل جدید شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این مراسم، با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری برای اقتصاد کشور هیچ چیز به مانند تولید باعث اقتصاد پایدار نمی‌شود تاكيد كرد: ما در یک بنگاه اقتصادی بزرگ که محل تولید است قرار داریم و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری که بر مسئله تولید، جلوگیری از خام فروشی، کارهای جهادی و ارزش افزوده فرآورده تأکید دارند، باید تولید را استمرار و افزایش دهیم.
علیرضا جعفرپور بروجنی با بیان اینکه در طی سالیان اخیر با توجه به تحریم‌ها صادرات با مشکلاتی همراه بوده است و فشار بر این پالایشگاه زیاد بوده است، باید شرایطی را فراهم كرد که علاوه بر حفظ تولید قابلیت تولید را نگهداشت، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفته است مسئله بیکاری و محرومیت است دغدغه اي كه مي تواند تبعات سنگیني برای جامعه به همراه داشته باشد.
جعفر پور اظهار كرد: بايد شرايطي را فراهم كرد كه علاوه برحفظ توليد، فرآيند قابليت توليد را نيز تثبيت كرد. برنامه هاي خوبي در نظرگرفته شده است تا مشكلاتي كه ممكن است در حين تعميرات اساسي توليد را با وقفه مواجه كند كنترل شود.
وي با اشاره به لزوم كنترل هدررفت انرژي مازاد بيان كرد: در حال حاضر روزانه يك و نيم ميليون دلار انرژي مازاد درحال از بين رفتن است كه بايد مديريت شود. هچنين در خصوص هيدروژن مازاد موجود نيز بايد برنامه هايي تدوين شود.
جعفر پور با اشاره به جريان سوزانده شدن ال پي جي مازاد نيز گفت: بايد براي سو صادرات اين مقدار مازاد از طريق احداث خطوط لوله برنامه ريزي و بستر را فراهم كرد. از امر از اولويت هايي ست كه بايد برروي آن كار شود و مطالعاتي صورت بگيرد. 
گفتني است، آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران شامگاه گذشته(29 فروردين ماه) در پالايشگاه ميعانات گازي ستاره خليج فارس برگزار شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی