۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۱۴۶۸۳۰

علت کاهش تأمین خوراک اولیه پتروشیمی خمین

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ درصد از امتیاز پتروشیمی شهرستان خمین با درآمد ۱۶ میلیارد ریال در سال به ۱۱ هزار نفر از سهامداران شرکت توسعه عمران این شهرستان تعلق گرفت. شرکت توسعه و عمران در دهه ۸۰ به منظور رفع محرومیت از شهرستان خمین و مشارکت مردم این شهرستان راه اندازی شد.
علت کاهش تأمین خوراک اولیه پتروشیمی خمین
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  علیرضا نظری  افزود: در مرحله نخست 45 درصد از امتیاز پتروشیمی این شهرستان در اختیار شرکت توسعه عمران قرار گرفته بود، اما به دلیل عدم پیگیری مسئولان وقت این سهم به 20 درصد کاهش پیدا کرد.
وی ادامه داد: پروژه پتروشیمی شهرستان خمین بعد از سفر  رهبری به استان مرکزی در سال 1379 و با هدف جبران عقب ماندگی های اقتصادی در این شهرستان مصوب شد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف و نحوه تأمین خوراک، اولویت احداث واحدهای پتروشیمی است، اظهار داشت: برای احداث پتروشیمی خمین در مراحل نخستین، تامین 7000 بشکه مازوت خروجی از پالایشگاه امام خمینی شازند و 3000 بشکه مازوت از اجرای طرح توسعه پالایشگاه اصفهان مصوب شد و به امضای وزیر نفت وقت نفت رسید.
نظری تصریح کرد: بعد از مدتی، از یک سو تأمین خوراک اولیه از اجرای طرح توسعه پالایشگاه اصفهان لغو شد و از سوی دیگر نیز میزان خوراک پالایشگاه شازند به 5600 بشکه کاهش یافت. با توجه به کاهش این میزان خوراک اولیه، ظرفیت 300 هزار تنی پتروشیمی شهرستان خمین به 175 هزار تن تبدیل شد.
وی بیان داشت: احداث یک واحد پتروشیمی دیگر در نزدیکی پالایشگاه امام خمینی شازند و تامین خوراک این واحد جدید از 60 درصد میزان خوراک پتروشیمی شهرستان خمین، علت کاهش تامین خوراک اولیه پتروشیمی خمین است. بر اساس پیگیری و شکایات انجام شده، تحقیق و تفحص از این کاستی ها و کم‌کاری ها که باعث اتفاقات اخیر در پتروشیمی خمین شده و بر مبنای آن سبب خسارت به مردم شهرستان خمین می‌شود، تا احقاق حقوق مردم در دستور کار قرار دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه