۴
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۴۹۲۴۰
مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا در پاسخ به «نفت ما» اعلام کرد:

مشکلی در فروش صادراتی محصولاتمان نداریم

ممکن است رقابت روسیه چند دلاری در بازارهای آسیای جنوبشرقی باعث کاهش قیمت محصولات شود که طبیعتا مقطعی بوده و پارادایم ثابتی نیست و برای حضور مستمر در بازار توسط همه تولیدکنندگان پذیرفته شده است. لذا با توجه به شرایط کنونی بازار، مشکلی در فروش محصولاتمان نداریم.
مشکلی در فروش صادراتی محصولاتمان نداریم
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا منتهی به سال مالی 29/12/1401 راس ساعت 14 روز 20 مهر ماه 1401 در سالن همایشهای شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با دستور کار افزایش سرمایه برگزار شد.
در این مجمع که با حضور 92.1 درصد سهامداران برگزار شد، بر اساس مجوز افزایش سرمایه اخذ شده از سازمان بورس و بر اساس آگهی منتشره؛ سهامداران با افزایش 310 درصدی سرمایه شرکت از 350 میلیارد تومان به 1435 میلیارد تومان موافقت نمودند.
دکتر «سید محمد احمدزاده» مدیرعامل شرکت بوعلی سینا در حاشیه مجمع عمومی شرکت در پاسخ به پرسش خبرنگار «نفت ما» در خصوص دامپینگ و تخفیفات روسیه در بازار که منجر به آربیتراژ و اسپیرد قیمتی شده و تاثیر آن بر فروش صادراتی پتروشیمی بوعلی سینا گفت: قاعدتا قواعد بازار قواعد نسبتا ثابتی هستد و ما هم بر اساس قواعد بازار آزاد محصولات مان را می فروشیم. نکته دیگر اینکه ما تقریبا تمام محصولات تولیدی مان را فروخته ایم و مشکلی از این بایت نداشته ایم. مضافاً رقابت همیشه وجود دارد و تلاش داریم با توجه به قواعد رقابت بازار آزاد بتوانیم سودآوری خوبی برای سهامدران شرکت داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت بوعلی سینا افزود: علاوه بر فروش داخلی، ما بازار کشورهای همسایه همچون افغانستان، پاکستان و عراق را داریم که مصرف کننده مشتقات سوخت ما هستند که توسط شرکت تجارت صنعت خلیج فارس فروخته می شود. ممکن است رقابت روسیه چند دلاری در بازارهای آسیای جنوبشرقی باعث کاهش قیمت محصولات شود که طبیعتا مقطعی بوده و پارادایم ثابتی نیست و برای حضور مستمر در بازار توسط همه تولیدکنندگان پذیرفته شده است. لذا با توجه به شرایط کنونی بازار، مشکلی در فروش محصولاتمان نداریم.
احمدزاده در خصوص مزیت تولید ریفرمیت و پارازایلین هم اظهار داشت: با توجه به بازار فعلا تولید ریفرمیت سودآوری خوبی برای ما دارد و ممکن است بسته به شرایط بازار در مقطعی تولید پارازایلین اینگونه باشد.
 وی اعلام کرد: واحد پارازایلین بوعلی سینا تا آخر آبان ماه سال‌جاری به بهره برداری خواهد رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی