۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۱۴۹۶۶۸

انگلیس واردات گاز مایع روسیه را ممنوع می‌کند

انگلیس اعلام کرد، از ابتدای سال ۲۰۲۳ واردات گاز طبیعی مایع از روسیه را متوقف می‌کند.
انگلیس واردات گاز مایع روسیه را ممنوع می‌کند
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بر اساس بیانیه جمعه وزارت امور خارجه انگلیس، دولت لندن از اول ژانویه ۲۰۲۳ (۱۱ دی ۱۴۰۱) واردات گاز طبیعی مایع از روسیه را ممنوع خواهد کرد.
به نوشته خبرگزاری «تاس»، در این بیانیه که در توئیتر منتشر شد نوشته شده است: «بریتانیا از اول ژانویه ۲۰۲۳ تمامی واردات گاز طبیعی مایع روسیه را ممنوع کرده و از کشورهای جهان در زمینه کاستن از وابستگی خود به گاز روسیه حمایت می‌کند.»
مقام‌های انگلیس پیشتر اعلام کردند این کشور تا پایان سال جاری میلادی واردات سوخت از روسیه را متوقف خواهد کرد.
به نوشته خبرگزاری تاس، بزرگترین صادرکننده گاز به انگلیس، کشور نروژ است. سال گذشته بریتانیا ۳.۱۲ میلیارد متر مکعب گاز از روسیه وارد کرده که مجموعا چهار درصد از کل مصرف این نوع سوخت در انگیس محسوب می‌شود.
ماه ژوئن «کوازی کوارتنگ»، وزیر مشاور سابق در امور تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی دولت وقت انگلیس اعلام کرد، لندن واردات گاز از روسیه را در مقایسه با سال ۲۰۲۱ به میزان ۷۵ درصد کاهش داده است.
جنگ روسیه و اوکراین بحران‌های اقتصادی جدی را برای اروپایی‌ها در پی داشته که بحران انرژی سخت ترین آنهاست و می تواند زمستان امسال را سردترین و تاریکترین فصل برای مردم اتحادیه اروپا رقم بزند. کشورهای اروپایی تلاش دارند در ضمن به رخ کشیدن ادعایشان برای مجازات روسیه از بابت اجرای عملیات ویژه در اوکراین و ادامه حمایت‌ها از کی‌یف برای مقابله با روسیه،‌ همزمان  تدابیری را با هدف رفع تبعات زیانبار این سیاست‌هایشان اعلام کنند.
افزایش قیمت انرژی، کالاهای اساسی، ناامنی های سیاسی و اقتصادی، بحران‌های جدیدی است که به دست خود این کشورهای مدعی پیشتاز اقتصاد و دموکراسی ایجاد شد. اتحادیه اروپا در تله تحریم ها علیه روسیه افتاد و زمانی که با قطع صادارت گاز روسیه مواجه شد هیچوقت تصور نمی کرد چنین بحرانی را شاهد باشد. آمار تورم اتحادیه اروپا بدترین وضعیت تاریخی را نشان می‌دهد، حتی کارشناسان پیش بینی کرده اند،  تورم و کمبود گازی که در زمستان رخ خواهد داد موجب بروز اغتشاشات خیابانی در این کشورها شود.
این در حالی است که اخیرا فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت، کمبود گاز طبیعی مایع در بازارهای جهان و کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ، جهان را در میانه «نخستین بحران واقعی انرژی در جهان» قرار داده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی