۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۱۴۹۹۴۳

۲۵ میلیون بخاری غیر استاندارد بلای جان صنعت گاز

یک کارشناس انرژی گفت: در حال حاضر تراز گاز طبیعی در کشور تقریباً در وضعیت متعادل قرار دارد، اما در هر لحظه از فصول سرد سال ممکن است این تراز تغییر کند.
۲۵ میلیون بخاری غیر استاندارد بلای جان صنعت گاز
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، حسن مرادی در ادامه افزود: وجود ۲۵ میلیون بخاری غیر استاندارد در کشور یکی از عوامل مصرف زیاد و هدر رفت انرژی است، در دولت دوازدهم این رقم معادل ۲۲ میلیون بود اما متأسفانه همانطور که اشاره شد در حال حاضر این رقم به بیش از ۲۵ میلیون رسیده، متأسفانه شرکت‌ها به فکر استاندارد سازی وسایل گرمایشی نیستند و این موضوع مقدار مصرف را بسیار افزایش داده است.
وی در ادامه متذکر شد: با بهینه کردن وسایل گرمایشی می‌توان میزان مصرف را به یک پنجم کاهش داد، در دولت دوازدهم قرار بر تعویض بخاری‌های غیر استاندارد بود اما متأسفانه حتی ۱ بخاری هم تعویض نشد، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در این زمینه باید از اطلاعات شرکت‌های دانش بنیان استفاده و بهره گیرد.
این کارشناس در ادامه اظهار داشت: متأسفانه مصرف گاز خانگی گاهی به علت عادت‌های غلط و گاهی در اقشار مرفه به دلیل مالکیت خانه‌های ویلایی و استخردار به صورت غیر متعارف است، باید افراد مرفه با دقت بسیار شناسایی شوند و تعرفه‌های پرداختی آنها با سایر افراد کم مصرف تفاوت قابل توجهی داشته باشد.
وی همچنین بیان کرد: طی سال‌های گذشته قرار بر عایق بندی موتورخانه‌ها بود، شاید ۳۰ الی ۴۰ درصد موتورخانه‌ها از عایق بندی برخوردار نیستند و این یک فاجعه محسوب می‌شود، با اعزام افراد متخصص به منازل و بررسی موتور خانه‌ها باید میزان مصرف و استاندارد بودن آن مشخص شود.
مرادی در خصوص طرح تعرفه‌ی پلکانی نیز عنوان کرد: طرح افزایش تعرفه‌ی پلکانی قطعاً در کاهش مصرف مؤثر است، البته باز هم تاکید می‌کنم در شناسایی افراد باید نهایت دقت به کار گرفته شود تا حقی ضایع نشود، در مجموع و بارعایت نکات ذکر شده اجرای این طرح به صلاح جامعه است.

منبع: مهر 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی