۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۱۵۰۸۴۱

هشدار نسبت به پیامدهای تعیین سقف بهای گاز

بانک مرکزی اروپا در آستانه نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا نسبت به پیامدهای احتمالی ناشی از اجرای طرح تعیین سقف قیمت گاز طبیعی بر بازارهای مالی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار داد.
هشدار نسبت به پیامدهای تعیین سقف بهای گاز
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بانک مرکزی اروپا از پیامدهای احتمالی ناشی از محدودیت قیمت گاز طبیعی برای بازارهای مالی در سراسر اتحادیه اروپا نگران است.
این نهاد چندین هفته است که بر سر چگونگی اعمال محدودیت بر قیمت بنزین بحث های جدی را شاهد است. این طرح که با هدف جلوگیری از هزینه های گزاف برای مصرف کننده طراحی شده در بحبوحه بحران انرژی در اروپا بسیار بحث انگیز شده است.
کمیسیون اروپا به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، در ماه نوامبر (آبان) سقف قیمت گاز را ۲۷۵ یورو (۲۹۰.۳۳ دلار) در هر مگاوات ساعت پیشنهاد کرد. با این حال، چندین کشور عضو می گویند این اقدام برای مقابله با بحران انرژی کافی نیست و اجرایی شدن آن بعید است.
از این رو بحث و گفت وگو در مورد سقف قیمت گاز طبیعی میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا پیش از نشست وزیران در روز سه شنبه ادامه دارد، زیرا بانک مرکزی اروپا هشدار داده که این طرح می تواند پیامدهایی برای بازارهای مالی داشته باشد.
دو کشور آلمان و هلند نیز ضمن تائید نگرانی های بانک مرکزی اروپا، ارائه ضمانت های قوی تری مبنی بر عدم ایجاد اختلال در بازارها را خواستار شدند.
حامیان تعیین سقف قیمت استدلال می کنند که این طرح به طور منظم تحت نظارت قرار می گیرد و چنانچه نهادهایی مانند بانک مرکزی اروپا، هر گونه مشکل مالی را شناسایی کنند، می توان آن را متوقف کرد.
یکی از مقامات اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود دستیابی به توافقی در این باره را «بسیار دور از دسترس» خواند.
در این میان برخی وزرای انرژی کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد اولیه برای محدود کردن قیمت گاز به ۲۷۵ یورو در هر مگاوات ساعت را «شوخی» توصیف کرده اند.
ان در حالیست که کشورهای دیگری مانند لهستان، یونان، اسپانیا و پرتغال مشتاق اجرای سقف قیمت هستند چراکه توانایی اندکی در کاهش تاثیر بحران انرژی بر مصرف‌کننده دارند و از همین رو به دنبال راه حلی از سوی اتحادیه اروپا هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه